مبین تحلیل
1400/04/21
10:15
📌#پتروشیمی_های_خط_دنا #دهدشت #ممسنی #کازرو #بروجن #گچساران 🔶تعریف پتروشیمی‌های وابسته به این خط لوله در نقاطی پراکنده سبب طولانی شدن خط لوله دنا ...

📌#پتروشیمی_های_خط_دنا


#دهدشت #ممسنی #کازرو #بروجن #گچساران



🔶تعریف پتروشیمی‌های وابسته به این خط لوله در نقاطی پراکنده سبب طولانی شدن خط لوله دنا شده است. علاوه بر این وابستگی زنجیره‌ای پتروشیمی‌های در حال احداث باعث شده است که در صورت تاخیر در بهره‌برداری از یک واحد یا تعطیلی آن به دلائلی مانند تعمیرات، همه خط لوله با مشکل مازاد خوراک مواجه شود؛ لذا لازم است طراحی کل ۵۵۷ کیلومتر خط لوله دنا به صورت دوطرفه باشد.



🔶یکی دیگر از مهم ترین مشکلات این خط، مکان یابی نامناسب است که شاید بتوان گفت دلیل اصلی توقف این پروژه‌ها می باشد:


۱- خط لوله اتیلن دنا: قرارگیری پتروشیمی های وابسته به این خط لوله در نقاطی پراکنده، سبب طولانی شدن خط لوله دنا شده است. و ناهموار و سخت گذر بودن مسیر منطقه دنا، هزینه بیشتری را به همراه دارد.


۲- پتروشیمی گچساران: محل احداث پتروشیمی با خشکسالی مواجه است. لذا تامین آب پایدار این مجتمع برای حداقل ۲۵ سال، با ابهاماتی روبروست.


۳- پتروشیمی ممسنی: عدم تامین آب و گاز این مجتمع، مشکلات اصلی پیش روی این پروژه هستند.


۴- پتروشیمی دهدشت: دور بودن از منابع تامین ارزان و پایدار آب، به عنوان مانع اصلی پیشرفت این پروژه شناخته می ‌شود.


۵- پتروشیمی بروجن: مسیر کوهستانی و صعب ‌العبور سبب افزایش هزینه ‌های سرمایه گذاری شده است. همچنین، احداث این مجتمع در منطقه ‌ای دور از دریا و وجود خشکسالی در منطقه، باعث ایجاد ابهام در تامین آب پتروشیمی شده است.


۶- پتروشیمی کازرون: قرارگیری این پتروشیمی در منطقه ‌ای دور از منابع تامین ارزان و پایدار آب، مانع اصلی پیشرفت این پروژه است.



✅در پست های بعدی به بررسی هر یک از شرکت ها می پردازیم.



➖➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0