بورس۲۴
1399/10/29
10:57
مقایسه افت بورس با ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت افت ۶.۲ درصدی مواجه شد.

بورس۲۴ : شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت افت ۶.۲ درصدی مواجه شد.


بررسی بازدهی بازارهای سرمایه، ارز و طلا نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته شاخص بورس با ثبت بازدهی بیش از ۱۳۹.۸ درصدی بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.


این در حالی است که در این مدت سرمایه‌گذاران بازار ارز(دلار) ۴۸.۱درصد و خریداران سکه طلا ۷۶.۹درصد سود کسب کرده‌اند.


همچنین در هفته گذشته شاخص بورس کاهش ۶.۲ درصدی داشته است و دلار نیز ۶.۲ درصد و سکه ۹.۳درصد افت را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: محصولات چوبی با ۱۳.۹درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰.۲ درصد، محصولات کاغذی با ۸.۵ درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۶.۴ درصد و حمل و نقل با ۴.۹ درصد بیشترین؛ و ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۶.۸ درصد، استخراج زاغالسنگ با ۱۵.۵ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۱۱.۲درصد، دباغی، پرداخت و ساخت انواع پاپویش با ۱۰.۸ درصد و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۹.۸ درصد بیشترین کاهش را در این مدت به ثبت رساندند.


گفتنی است شاخص بورس ابتدای امسال حرکت خود را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، دلار از نرخ ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سکه از نرخ ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آغاز کرده و در پایان هفته گذشته شاخص بورس در ارتقاع یک میلیون و ۲۲۹هزار و ۸۳۶واحد، دلار در قیمت ۲۳هزار و ۸۵۰تومان و سکه در قیمت ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان قرار گرفته‌اند.


انتهای خبر

0
0