بورس نیوز
1402/11/23
09:13
سرمایه‌گذاران طلا در انتظار فدرال رزرو آمریکا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۲۰۲۲ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز ، قیمت طلا پس از افزایش در هفته گذشته به دنبال بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، به خاطر تعطیلی تجارت در مناطقی از آسیا ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۲۰۲۲ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۴ درصدی به ۲۰۳۵ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.


انتظار می‌رود تجارت در آسیا به دنبال تعطیلی در چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی کاهش یابد.


صندوق طلای SPDR بزرگ‌ترین صندوق قبل معامله با پشتوانه طلا در دنیا اعلام کرد دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۲ درصد کاهش یافته و به ۸۴۱.۹۲ تن رسیده است. این رقم در روز پنجشنبه برابر با ۸۴۳.۶۶ تن بود.


تمرکز شرکت‌کنندگان بازار بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و همچنین اطلاعات مربوط به خرده فروشی و شاخص قیمت تولید که در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر خواهند شد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.


چندین تن از مقامات این بانک از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کردند باید شواهد بیشتری از ادامه کاهش تورم به دست آورند تا روند کاهش نرخ بهره آغاز شود.


پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.


تاجران حالا ۶۲ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه مه کاهش یابد.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش، ۸۷۶ دلار و ۷۷ سنت معامله می‌شود.


انتهای خبر

0
0