کوینیت
1399/11/23
20:59
مسترکارت بزودی سرویس پرداخت مبتنی بر رمزارزها را راه‌اندازی خواهد کرد

یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت جهان در اطلاعیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ میلادی امکان پرداخت مستقیم با استفاده از رمزارزها را برای مشتریان خود فرآهم خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب در سال ۲۰۲۰ میلادی تغییرات بزرگی را در رویکرد شرکت‌ها نسبت به حوزه‌ی رمزارزها شاهد بوده‌ایم. در این زمان شرکت پی‌پل که رقیب رمزارزها در حوزه‌ی پرداخت محسوب می‌شود، این نو‌آوری‌ها را در راستای منافع خود مورد استفاده قرار داده است. با این وجود به‌نظر می‌رسد که در آغاز شکل‌گیری عصر جدیدی در صنعت رمزارزها قرار داریم و دیگر شرکت‌ها همانند مسترکارت نیز سرویس‌های جدیدی را بر پایه‌ی رمزارزها ارائه خواهند کرد.

سرویس پرداخت رمزارزی مستر‌کارت در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی خواهد شد

مسترکارت(Mastercard) به عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه‌ی پرداخت در حال آماده‌سازی خود برای ورود به صنعت رمزارزها است. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ میلادی سرویس پرداخت مبتنی بر رمزارزهای منتخب را راه‌اندازی خواهد کرد.


این شرکت هم‌اکنون برای صدور کارت‌های اعتباری مبتنی بر رمزارزها با شرکت‌های بیت‌پی(BitPay) و وایرکس(Wirex) همکاری می‌کند. با این وجود اطلاعیه‌ی اخیر این شرکت نشان می‌دهد که مسترکارت بزودی به‌طور مستقیم در صنعت رمزارزها فعالیت خواهد کرد.


بر اساس گزارش کوینیت ، مسترکارت در سال ۲۰۱۸ آگهی استخدام متخصص بلاکچین را منتشر کرده بود که قصد این شرکت برای فعالیت در صنعت رمزارزها را آشکار ساخت. در این اطلاعیه می‌خوانیم:


شرکای ما که در صنعت رمزارزها فعالیت دارند، این دارایی‌ها را به ارزهای فیات(ارزهایی که توسط بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند) تبدیل می‌کنند و سپس آن را به شبکه‌ی مسترکارت ارسال می‌کنند. تغییر رویکرد ما در پشتیبانی از رمزارزها کسب و کارهای زیادی را قادر خواهد ساخت تا مستقیما رمزارزها را به عنوان روش پرداخت پذیرش کنند. Mastercard


بعلاوه، مسترکارت اعلام کرد که پس از راه‌اندازی این سرویس مشتریان مسترکارت به‌طور کارآمد‌تری از رمزارزها برای پرداخت هزینه‌ی کالا و خدمات استفاده خواهند کرد:


امکان استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت هم‌اکنون با توجه به مشخصات شبکه‌ی هر پروژه محدود شده است اما پس از راه‌اندازی این سرویس ناکارآمدی(فرآیند اضافی تبدیل رمزارزها به ارزهای فیات) حذف شده و در نتیجه مشتریان و صاحبان کسب و کار استفاده از رمزارزها برای خرید و فروش را به‌طور کارآمد‌تری تجربه خواهند کرد. Mastercard


ارائه‌ی خدمات بر پایه‌ی رمزارزهای پایدار و امن

اما همانطور که می‌دانیم، هماکنون دسته‌های مختلفی از رمزارزها وجود دارند. مسترکارت در این اطلاعیه اعلام کرده است: «تنها از رمزارزهایی پشتیبانی خواهد شد که ویژگی‌های قابلیت اطمینان و امنیت را دارا هستند.» برخی از افراد صاحب‌نظر معتقدند که مسترکارت در این اطلاعیه به رمزارزهای پایدار اشاره کرده است.


مسترکارت ضوابط ترکیب رمزارزها در پلتفرم پرداخت خود را بر محوریت حفاظت از مشتریان، اجرای قوانین و ضوابط مشخص همانند احرای هویت مشتریان( KYC ) اعلام کرده است.


نظر شما نسبت به تاثیر راه‌اندازی سرویس پرداخت مسترکارت بر پایه‌ی رمزارزها چیست؟ آیا پس از راه‌اندازی این سرویس، رمزارزها به‌طور گسترده‌تری برای پرداخت هزینه‌ی کالا و خدمات مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0