بورس پرس
1403/01/05
10:40
واریز سود ۱۱۵ هزار میلیارد تومانی به حساب ۷۳ میلیون سهامدار

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام اقدامات مهم سال گذشته، گفت: ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۷۳ میلیون سهامدار واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد باغستانی در خصوص اقدامات سپرده‌گذاری مرکزی در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: در گام نخست، فرایند صدور گواهی تمکن مالی برای تسریع و بهبود خدمت‌رسانی به سهامداران الکترونیکی شد و با صدور ۱۱.۲ هزار گواهی، رشد ۲۷۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.


رونمایی از پذیره‌نویسی حق تقدم الکترونیک دیگر اقدام مهم بود که در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرا شد تا از این طریق فرآیندهای طولانی مدت و پیچیده پذیره‌نویسی حق تقدم حذف شود. آمارها در این بخش نشان دهنده مشارکت بیش از ۲۵۶ هزار سهامدار در پذیره‌نویسی الکترونیک است.


راه‌اندازی سامانه میراث اقدام دیگری بود که برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد. در این فرآیند که به صورت کاملا رایگان و با مشارکت ۶ هزار شعب بانک‌های منتخب و دفاتر شرکت‌های کارگزاری انجام می‌شود، بیش از ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه میراث تشکیل شد. امید می رود در سال جدید سایر وراث هم اقدام به تشکیل پرونده متوفیان سهام عدالت کنند تا زمینه تعیین تکلیف وضعیت این گروه از سهامداران مشخص شود.


واریز سود جاری و سنواتی به حساب سهامداران از دیگر اقدامات مهم بود. طبق آمار موجود بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۷۳ میلیون سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز شد که با رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بود.


عضویت در انجمن نهادهای سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا و توزیع سود سهام عدالت برای ۴۳ میلیون سهامدار در دو مرحله از دیگر اقدامات مهم در سال ۱۴۰۲ بود. امید می رود با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم در سال جدید خدماتی متنوع‌تر و با کیفیت بیشتری را به جامعه سهامداری ارائه کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0