اقتصاد آنلاین
1402/08/11
13:28
کارخانه نوآوری باید تا ۳۰ روز دیگر تخلیه شود؛ شرکت هم‌آوا از اکوسیستم استارتاپی ایران کمک خواست 🔹 شرکت هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شر...

کارخانه نوآوری باید تا ۳۰ روز دیگر تخلیه شود؛ شرکت هم‌آوا از اکوسیستم استارتاپی ایران کمک خواست



🔹 شرکت هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت آما (مالک ملک کارخانه نوآوری آزادی) مهلت سی روزه برای تخلیه این مرکز را به مستاجران آن داده است. بر اساس این فرجه کارخانه باید در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت کامل تخلیه بشود. این شرکت این اقدام را تخریب آرزوهای یک نسل از جوانان تشبیه کرده است.



🔹 شرکت هم‌آوا در بیانیه خود نسبت به این فرجه یک‌ماهه برای تخلیه ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده روزانه ۴ هزار نفر به طور میانگین در این کارخانه رفت‌وآمد دارند. براساس همین بیانیه تخلیه قهری کارخانه می‌تواند صدها میلیارد تومان خسارت مادی و معنوی به اقتصاد کشور وارد کند.



🔹 در این بیانیه همچنین آمده است خود شرکت سرآوا بیش از ۶۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هزینه کرده تا این کارخانه به شکل کارخانه امروزی رات بیفتد. همچنین اعلام شده دیگر شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری نیز در طول ۶ سال گذشته، رقمی بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان را صرف بازسازی و تجهیز زیرساخت‌های آن کرده‌اند.



🔹 این بیانیه از تمامی فعالان اکوسیستم استارتاپی و دانش‌بنیان ایران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و شرکت آما درخواست کرده تا اجازه دهند کارخانه نوآوری آزادی به‌عنوان یکی از نمادهای مهم کارآفرینی در ایران زنده و پابرجا بماند و اجازه ندهند تا خانه کارآفرینان استارتاپی ایران، تخریب شود: تخریب کارخانه نوآوری آزادی، تخریب آرزوهای یک نسل از جوانان ایران است که مسیر کارآفرینی را با جان و دل تا امروز ادامه داده‌اند.



#چند_ثانیه


@chandsanieh



انتهای خبر

0
0