آکادمی هلاکوئی
1400/10/27
12:30
پلتفرم Phemex و روایت فناوری متاورس!

فناوری، پیشرفتهای شگفت‌انگیزی به وجود آورده است که…

فناوری، پیشرفتهای شگفت‌انگیزی به وجود آورده است که پیش‌بینی آنها از قبل غیرممکن بود. تکامل آن، دنیای دیجیتال و مفهوم ما از هویت دیجیتال را گسترش داده است.


در حالی که امروزه پلتفرم‌های استریم بسیار رایج هستند، این ایده تا دهه‌ها پیش غیرقابل تصور بود. با این حال، درست مانند برخی از مردم که معتقد بودند غول‌های فناوری بعد از اینترنت بر بازارهای ما تسلط خواهند یافت، برخی هم اکنون برای پیش‌بینی نظم جدید جهانی به متاورس(Metaverse) روی آورده‌اند.


نیل استفنسون(Neal Stephenson)، نویسنده در رمان Snow Crash در سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱) برای اولین بار مفهوم متاورس را معرفی کرد. این چشم اندازی از یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که تمایز بین دنیای فیزیکی و مجازی را محو می کند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپیک گیمز(Epic Games)، مایکروسافت(Microsoft)، انویدیا(Nvidia) و حتی صرافی‌های دارایی‌های دیجیتال مانند فمکس (Phemex) از متاورس حمایت کرده‌اند.


پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده، ده‌ها میلیارد دلار برای روایت متاورس سرمایه‌گذاری شود. با محبوبیت توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و مفاهیم مالکیت دیجیتال در حال شکل گیری، بلاک چین احتمالا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.


یک جهان کامل در افق


مردم اغلب از فیلم‌هایی مانند ماتریکس(The Matrix) و ردی پلیر وان(Ready Player One) به‌عنوان قیاس استفاده می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند بفهمند متاورس در حال تبدیل شدن به چه چیزی است. با این حال، همه آنها صرفا حدس و گمان هستند، زیرا هیچ کس نمی داند متاورس چه چیزی در اختیار دارد.


متاورس در حال حاضر در حوزه بلاک چین که توسط برخی به عنوان “اتفاق بزرگ بعدی” تبلیغ می شود، در حال افزایش است. تراکنش‌های دیجیتالی در شبکه‌های توزیع‌شده، ابزاری ایده‌آل برای انتقال ارزش در جوامع دیجیتالی میباشند و از آنجایی که فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) به بهبود مالکیت و تجارت دیجیتال ادامه می‌دهد، مطمئنا متاورس بر روی Web۳ ساخته خواهد شد.


با پشتیبانی بلاک چین


Phemex طرفداران زیادی پیدا کرده است و به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان برای مشتقات رمزنگاری تبدیل شده است. مدیرعامل Phemex، جک تائو(Jack Tao)، در مورد ظهور متاورس در اجلاس جهانی بلاک چین ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) در دبی صحبت کرد.


به گفته تائو، متاورس، راه‌های زیادی را برای ارتباط با دنیای مجازی باز می‌کند که حتی از اینترنت درهم گسیخته تر است. فضایی که مردم می‌توانند هر چیزی را بدون دخالت یک مرجع قابل اعتماد و مرکزی، خلق کنند. او ادامه داد که NFT ها نقاط عطف بزرگی هم برای طرفداران بلاک چین و هم برای حامیان روایت متاورس هستند.


“NFT ها اینجا هستند تا بمانند، نه به این دلیل که برخی از NFT ها میلیون ها دلار فروخته شده اند، بلکه به این دلیل که NFT های بی شماری با مقادیر کمتر فروخته شده اند. این نشان می‌دهد که کلکسیون‌های دیجیتال فقط برای نهنگ‌ها نیستند و به سمتی می‌روند که توسط عموم مردم پذیرفته شوند.»


Phemex دنیایی را می بیند که در آن افراد می توانند هر کاری که در ذهنشان است انجام دهند. این صرافی اکنون کمپین «واقعیت خود را انتخاب کنید» اجرا می‌کند که شامل رویداد «رویایی با فمکس» است. به مناسبت دومین سالگرد تاسیس، Phemex از کاربران خود می‌خواهد تا اهداف و آرزوهای خود را به صورت مکتوب یا ویدئویی آپلود کنند. سپس آنها چند برنده ویژه را اعلام می کنند که رویاهای ارسالی آنها با استفاده از یک صندوق ۲ بیت کوینی، به واقعیت تبدیل می شود.


متاورس برای دستیابی به پتانسیل کامل خود به طیف وسیعی از فناوری‌ها، نوآوری‌ها و پروتکل‌ها نیاز دارد و این امر به یکباره اتفاق نخواهد افتاد. در عوض، با دسترسی بیشتر به این فناوری‌ها، متاورس به تدریج در طول زمان ظهور خواهد کرد. Phemex جدیدترین فیلم برند خود و همچنین یک کمپین به نام “Into the Metaverse” را منتشر کرده است. با اشتراک گذاری این کمپین بیشتر از ویدیوی تبلیغاتی، کاربران می توانند مبالغ زیادی ارز دیجیتال و پاداش دریافت کنند.


جدیدترین ویدیوی برند Phemex که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه جهان به سمت دیجیتالی‌تر، باز و رایگان‌تر شدن تکامل یافته است. با این حال، این چارچوب برای فناوری باید برای پول نیز اعمال شود. در حالی که بیان هدف کلی متاورس هنوز دشوار است، اما با تبدیل شدن به دنیای مجازی بیشتر از همیشه، این بخش ها در جای خود قرار می گیرند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0