بورس پرس
1400/10/14
00:00
سال آینده یارانه کالاهای اساسی ریالی به مردم پرداخت می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از پرداخت یارانه بصورت ریالی به مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست بررسی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص جهت‌گیری‌های دولت و مجلس در سال آینده گفت: یکی از مهم‌ترین محورها کنترل تورم است که ریشه های آن شناسایی و هدف گیری شده است.


وی افزود: کنترل منابع و مصارف نباید منجر به استقراض از بانک مرکزی شود و از سوی دیگر برای ایجاد انضباط بانکی ، شورای پول و اعتبار مکلف شده و دولت برای آن ها دیگر تکلیفی مشخص نمی‌کند.


این مقام مسئول ادامه داد: باید خالص دارایی خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نکند تا منجر به افزایش پایه پولی شود. بنابراین از ابعاد مختلف در بودجه سال آینده دقت شده که ثبات اقتصادی محقق شود تا مردم با اطمینان سرمایه گذاری کنند.


میرکاظمی گفت: بخش دیگری از جهت گیری‌ها ، بحث جلوگیری از توسعه نامتوازن است. در این راستا صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها جانمایی شده تا در مناطق محروم توسعه ایجاد شود.


وی افزود: در سال آینده ضمن مکلف شدن دستگاه ها، شورای اداری استان ها هم باید ماهانه پاسخگوی عملکرد باشند. عدد و سهم هر زیر مجموعه مانند کشاورزی، صنعت و خدمات تا سطح شهرستان ها کاملا در بودجه مشخص شده که مسئولیت آن برعهده استان ها و دستگاه های اجرایی قرار داده شده است.


میرکاظمی ادامه داد: وضعیت یارانه ها تا پایان سال جاری باید تعیین تکلیف شود. طبق قانون، ارز ۴۲۰۰ باید حذف و از این پس با ریال حمایت ها انجام شود. یعنی دیگر ارز دو نرخی در بازار وجود نخواهد داشت و یارانه بصورت ریالی به ذینفع نهایی و مردم پرداخت می‌شود . زیرا یارانه ای که از طریق دو نرخی کردن ارز پرداخت می شد در سفره مردم قرار نمی گرفت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0