فارس نیوز
1401/06/28
12:29
جزئیات عرضه اولیه و قیمت هر سهم پورشه در بورس آلمان

شرکت فولکس واگن به عنوان مادر شرکت خودروسازی پورشه می‌خواهد دست به عرضه اولیه بزند و ارزش مبنای آن را روی ۷۵ میلیارد دلار بسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان که مالک شرکت خودروسازی پورشه است می‌خواهد این شرکت تولید خودروهای لوکس و اسپورت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بورس فرانکفورت عرضه اولیه کند.


فولکس واگن اعلام کرده که ارزش مبنای شرکت پورشه ۷۵.۱ میلیارد دلار برابر با ۷۵ میلیارد یورو خواهد بود.


عرضه پورشه درواقع دومین عرضه اولیه بزرگ در تاریخ بورس آلمان به شمار می‌رود. قیمت هر سهم پورشه بین ۷۶.۵ یورو تا ۸۲.۵ یورو تعیین شده و بر همین مبنا ارزش شرکت خودرو ۷۰ تا ۷۵ میلیارد یورو برآورد می‌شود.


در صورتی که سهام پورشه با قیمت بیشینه به فروش برسد، بر اساس ارزیابی موسسه ریفینیتیو اکون، عرضه اولیه آن سومین عرضه اولیه بزرگ در تاریخ اروپا خواهد بود.


گفته می‌شود معاملات سهام پورشه از ۱۰ روز دیگر در بورس فرانکفورت کلید خواهد خورد.



قرار است ۹۱۱ میلیون سهم پورشه عرضه شود که احتمالا این رقم از نام خودروی پرطرفدار پورشه ۹۱۱ گرفته شده است.


گفته می‌شود؛ صندوق‌های ثروت ملی قطر، ابوظبی و نروژ قرار است در مجموع حدود ۳.۶ میلیارد یورو از سهام پورشه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخرند.


آرنو آنتلیتز، مدیر اجرایی و مدیر مالی فولکس واگن، می‌گوید: ما هم‌اکنون به یک قدمی عرضه اولیه سهام پورشه و عمل به تعهداتمان در قبال سهامداران رسیده‌ایم.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0