بورس پرس
1400/04/01
12:02
انتقاد شدید از وزیر صنعت و حمایت صرف از صورت های مالی خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از مخالفت وزیر صنعت با عرضه خودرو در بورس گفت: وزارت صنعت صرفا به دنبال حمایت از صورت حساب‌های مالی خودروسازان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روح اله ایزدخواه در واکنش به مخالفت علیرضا رزم حسینی با عرضه خودرو در بورس به خانه ملت گفت: وزارت صنعت صرفا به دنبال حمایت از صورت حساب‌های مالی خودروسازان است. مجلس صدها ساعت‌ها، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را با حضور کارشناسان، خودروسازان و ... بررسی کرده است.


وی افزود: وزارت صنعت بدون اینکه پیشنهاد و راهکار جدیدی برای ساماندهی این صنعت ارائه دهد، صرفا با عرضه خودرو در بورس مخالفت کرده است و به طرح آزادسازی قیمت اکتفا می‌کند. دولت نمی‌تواند طرح به مجلس ارائه دهد و باید موضوعات موردنظر را در قالب لایحه ارائه کند. این پیشنهاد در دوره‌های قبلی نیز اجرا و با شکست روبه رو شد.لذا راهکاری منطقی نیست.


این نماینده مجلس ادامه داد: این وزارتخانه ادعا می کند، نفعی از خودروسازان نمی‌برد و به دنبال رفع مشکلات مردم است اما در عمل به دنبال حمایت از بنگاه‌های خودروسازی است نه صنعت خودرو!


ایزدخواه گفت: پیشنهادات وزارت صنعت غیرکارشناسی است .چراکه اگر نقش حاکمیتی داشت باید به تمام ابعاد صنعت خودرو از جمله قطعه‌سازان، تحقیق و توسعه، طراحی و... توجه می‌کرد اما صرفا به دنبال حمایت از صورت حساب‌های مالی خودروسازان است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0