بااقتصاد
1401/06/21
09:02
مناقشه‌های تصمیم‌سازان بر سر پرداخت سود سهام عدالت

حدود دو هفته پیش، دستیار ویژه رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت، از واریز دو مرحله‌ای سود این سهام به مردم خبر داد و گفت که مرحله نخست آن تا پایان شهریورماه امسال انجام می‌شود. درحالی‌که سهامداران عدالت منتظر دریافت سود سهام‌شان طی روزهای آینده هستند، حالا معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات)، اعلام کرده است که سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفو سهام عدالت، اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

به گفته محمود حسنلو، فعلا زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص نیست، اما سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تلاش دارند تا به روال دو سال اخیر، این مبلغ پیش از عید نوروز و در روزهای پایانی زمستان به حساب سجامی مشمولان سهام عدالت واریز شود. وی همچنین میزان سود واریزی را منوط به مشخص شدن وضعیت افزایش سرمایه و اعمال آن از سوی شرکت‌های بورسی سهام عدالت اعلام کرد و گفت که مبلغ دقیق سود هنوز مشخص نیست.


از سوی دیگر، پیمان حدادی، دستیار ویژه رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت، پیش از این اعلام کرده بود که بخشی از سود سهامداران، تا پایان نیمه نخست امسال به حساب‌شان واریز می‌شود و هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای این کار در دست اجراست.


حدادی حتی در مورد سود ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت نیز گفته بود که طبق مصوبه اخیر شورای عالی بورس، سود این شرکت‌ها بعد از اعمال افزایش سرمایه برخی از شرکت‌ها که از محل آورده نقدی بوده، توسط سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده است و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تا پایان شهریور امسال پرداخت می‌شود.


با کنار هم گذاشتن این اظهارات دو مقام بلندپایه سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، به نظر می‌رسد، این دو مرجع تصمیم‌ساز هنوز برای زمان پرداخت سود سهام عدالت به توافق نهایی نرسیده‌اند و مناقشه‌ها بر سر نحوه و میزان پرداخت سود به سهامداران عدالت ادامه دارد.


این‌درحالی است که تمامی نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت از اسفندماه گذشته تاکنون توسط سازمان بورس اوراق بهادار متوقف شده است و زمان برگزاری مجامع و انتخابات هیات‌مدیره این ناشران نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حالا باید دید که طبق گفته حدادی، سود سهام عدالت تا دو هفته دیگر به حساب سهامداران واریز خواهد شد یا بر اساس اظهارات حسنلو، سهامداران عدالت باید تا شب عید منتظر دریاف سود سهام‌شان باشند!


مولود غلامی- روزنامه‌نگار بازار سرمایه



انتهای خبر

0
0