تحلیل کاربردی هلالات
1399/08/27
09:59
#بازار وقتی بازار روند می گیرد، تصمیم گیری سخت می شود چون اساسا اجرای تصمیمات را به تعویق می اندازیم. مثلا در مسیر صعودی، وقتی قیمت به تارگت می ر...

#بازار



وقتی بازار روند می گیرد، تصمیم گیری سخت می شود چون اساسا اجرای تصمیمات را به تعویق می اندازیم. مثلا در مسیر صعودی، وقتی قیمت به تارگت می رسد، به امید تثبیت بالای آن اندکی صبوری می کنیم تا شاید بیشتر سود کردیم.



به این مدل سودها می گوییم، سود بد!



در مسیر نزولی، هرچند ممکن است قیمت به نقطه جذاب از نظر سیستم معاملاتی شما رسیده باشد اما خرید را به تعویق می اندازید چون ممکن است که بازار به دلیل فشار روانی یا اپیدمی روند نزولی، در نقطه ای پایین تر برگشت کند.



همکنون دو گروه سهام در بازار داریم.



الف) سهم های پرپتانسیل که کف قیمت آن را می شود با تحلیل مشخص کرد و عموم فعالان بازار روی آن اتفاق نظر دارند که ارزنده است.



ب) سهام خبردار و بازاری که شایعاتی در خصوص تجدید ارزیابی، فروش زمین و دارایی، حمایت دولت و تزریق پول پشت آن ها است.



در این لحظه، بازار اولویت خود را خرید سهام گروه "ب" قرار داده اما خاطرتان باشد که با تبلیغ و صرفا اظهارنظر یک شخص در خصوص پشت پرده های یک نماد، اغوا نشوید.



مهمترین نکته این است که به ۳ نکته توجه کنید:



۱) اگر سهمی به نقطه ارزنده رسیده و به دلیل صف فروش یا جو منفی نمی خرید، آن را مدام زیر نظر داشته باشید و ازان غافل نشوید.



۲) چون سهم مورد علاقه و پرپتانسیل را نتوانسته اید بخرید، سراغ هر سهمی نروید یا اگر می روید در اولین فرصت مجددا جا به جا کنید.



۳) مدل معاملات سهم در ۳ ماه اخیر را یکبار مرور کنید! به نقدشوند بودن سهام طی ۳ماه اخیر وزن بسیار بالا بدهید. در تحلیل خود حتما به وجود یک پتانسیل بنیادی و نقطه مناسب تکنیکال توجه کنید.



اگر سهمی که می خرید ویژگی های بند "۳" را نداشت، نگذارید که مهمان پرتفوی شما بماند و بخش اصلی پرتفوی شما و ساختار آن، از گروه "الف" که در بالا گفته شد انتخاب گردد و بخش "ب" صرفا جهت همراه شدن با روند باشد و بخشی جزیی از پرتفوی شما را شامل شود.



حتما موفق می شوید.



😉

انتهای خبر

0
0