مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه
1402/03/28
12:16
#مجمع #کیمیاتک 📌به گزارش آوای آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیاتک با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانون...

#مجمع


#کیمیاتک



📌به گزارش آوای آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیاتک با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها (۸۸درصد) به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ برگزار شد.



✅شرکت در سال ۱۴۰۱ چالش افزایش بهای تمام‌شده را داشته است. سال گذشته، نوسانات نرخ ارز باعث تغییرات شدید مواد اولیه محصولات آرایشی بهداشتی و مواد بسته‌بندی شد.



✅در سال ۲۰۲۲، بازار جهانی لوازم آرایشی رشد بیش از ۱۵درصدی را تجربه کرد. عموما به دلیل لوازم مراقبت از پوست بوده که در سال گذشته بسیار پرتقاضا بوده و ۴۱درصد از بازار جهانی را به دست آورده است. با توجه به اهمیت موضوع پوست و روند رو به توسعه این بخش از صنعت در سال جاری نیز محصولات مراقبت از پوست، جایگاه ویژه‌ای در شرکت دارد.



✅از لحاظ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، کشور ایران جزء ۱۰ کشور اول جهان بوده که نشان از بالا بودن سرانه استفاده از محصولات آرایشی است. در حال حاضر، مصرف سالانه محصولات آرایشی بهداشتی در کشور حدود ۲ میلیارد دلار است.



✅محصولات شرکت در ۱۰۰۰۰ داروخانه ( از مجموع ۱۱۵۰۰ داروخانه در کل کشور) به فروش می‌رسد.



✅استراتژی‌های شرکت عبارتند از؛ افزایش تنوع محصولات و ارائه سالانه ۲۰۰ محصول جدید برای رشد در صنعت، رشد پایدار از طریق افزایش کمی و کیفی محصولات، کنترل هزینه‌ها و بهای تمام‌شده، توسعه بازارهای صادراتی و افزایش سهم از بازار.



✅ترکیب فروش در برندهای مختلف:


برند «مای»: پرفروش‌ترین و قدیمی‌ترین محصول شرکت بوده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته فروش محصولات این برند بوده است. محصولات برند مای به عنوان پرفروش‌ترین برند در بین محصولات بازار آرایشی بهداشتی شرکت است.


برند «شون»: با تولید محصولات گیاهی و دوستدار محیط زیست در حال فعالیت است.


برند «الارو»: محصولات لوکس و باکیفیتی دارد و تمامی محصولات آن مورد تایید درماتولوژیست‌ها و متخصصان پوست است.


برند «کالیستا»: محصولات آرایشی را پوشش می‌دهد. ترکیب جذاب رنگ و بسته‌بندی‌های کالیستا همراه با کیفیت بالا موجب اقبال قشر جوان کشور شده است.


برند «نئودرم»: جزء برندهای محصولات پوست است.


برند «مای فارما»: تخصصی‌ترین محصول شرکت در حوزه مراقبت از پوست و شامپوهای تخصصی است. محصولات این برند توسط صدها پزشک متخصص پوست و مو و همچنین دکترهای عمومی توصیه می‌شود.



✅فروشگاه‌های گلرنگ پخش، گلپخش اول، شهروند و اتکا و سایر فروشگا‌های زنجیره ای موجب رشد و افزایش فروش در فروشگاه‌های سوپرمارکتی شده است.



✅پیش‌بینی ریالی فروش برای سال جاری ۴۲۰۰۰ میلیارد ریال است.



✅فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱: رشد ۵۸درصدی فروش و ۵۱درصدی سود خالص، افزایش سرمایه از ۱۵۰۰ به ۴۰۰۰ میلیارد ریال، دریافت نشان برند محبوب، توسعه همکاری با شرکت‌های معتبر جهانی مانند یونیلیور، راه‌اندازی سالن تخصصی برای تولید عطر، ایجاد انبار مرکزی مصحولات در شهرک صنعتی سلفچگان به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع، ایجاد دفتر فروش در عراق جهت توسعه برنامه‌های صادراتی، بهینه‌سازی خطوط تولید شامپو و مایعات به منظور افزایش سرعت تولید و اضافه کردن دو خط پرکن مکانیزه در سالن تولید.


ava.agah.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0