آریاسهم
1400/06/16
10:34
#جهانی #فلزات ⏺ قیمت #آلومینیوم در معاملات بورس فلزات لندن پس از کودتای نظامی در گینه که تهدیدکننده زنجیره تامین این فلز سبک می‌باشد، به بالاترین...

#جهانی #فلزات



⏺ قیمت #آلومینیوم در معاملات بورس فلزات لندن پس از کودتای نظامی در گینه که تهدیدکننده زنجیره تامین این فلز سبک می‌باشد، به بالاترین سطح ۱۰ سال اخیر افزایش یافت.



⏺ قیمت هر تن آلومینیوم در معاملات سه ماهه LME با رشد بیش از یک درصدی با عبور از سطح ۲۷۶۰ دلاری در معاملات لندن موفق به رکوردشکنی و رسیدن به بالاترین سطح قیمتی از سال ۲۰۱۱ شد.



⏺ در این میان شرکت‌های معدنی نیز از رشد قیمتی بی‌نصیب نماندند. برای مثال سهام آلومینیوم روسال در بورس #هنگ‌کنگ با جهش ۱۴ درصدی مواجه شد در حالی که سهام شرکت آلومینیوم چین رشد ۵ درصدی را تجربه کرد.



⏺ بخشی از نیروهای ارتش گینه در روز یکشنبه اقدام به برکناری رئیس جمهور این کشور و تعلیق قانون اساسی نمودند و آشوب ایجادشده در این کشور آفریقایی که از منابع مهم تامین بوکسیت برای تولید آلومینیوم می‌باشد، باعث آشوب در بازار آلومینیوم شده است. گینه در سال گذشته با صدور بیش از ۸۲ میلیون تن بوکسیت، بزرگ‌ترین صادرکننده بوکسیت دنیا بوده که این بوکسیت برای تهیه #آلومینا و سپس آلومینیوم استفاده می‌شود.


@Didebanaryasahm



انتهای خبر

0
0