بورس نیوز
1402/10/12
11:22
افزایش قابل توجه حجم معاملات در بازار گواهی سپرده کالایی

در هفته ابتدایی دی ماه ۱۴۰۲ بازار گواهی سپرده کالایی با شروع معاملات زعفران در نماد‌های معاملاتی با سررسید دی ماه ۱۴۰۳ شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات بود.

به گزارش بورس نیوز ، در هفته ابتدایی دی ماه ۱۴۰۲ بازار گواهی سپرده کالایی با شروع معاملات زعفران در نماد‌های معاملاتی با سررسید دی ماه ۱۴۰۳ شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات بود.


حجم معاملات گواهی سپرده پیوسته کالایی (سکه طلا، زعفران نگین، شمش طلا، پسته بادامی و برنج طارم) در هفته اول دی ماه بیش از ۲ میلیون و ۹۷۴ هزار گواهی بوده که زعفران با معامله ۲ میلیون و ۷۸ هزار گواهی سپرده، ۷۰ درصد حجم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص داد و رتبه نخست معاملات را از نظر حجم در اختیار خود گرفت. معاملات گواهی سپرده شمش طلا نیز ۱۶ درصد (معادل ۴۷۹ هزار و ۲۱۳ هزار گواهی سپرده) حجم معاملات گواهی سپرده کالایی را به ثبت رساند و بعد از زعفران در جایگاه دوم قرار گرفت.


در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده زعفران به دلیل شروع معاملات زعفران با سررسید دی ماه ۱۴۰۳ افزایش قابل توجهی داشته و در حال حاضر انبار‌های گواهی سپرده زعفران با سررسید دی ماه سال آینده برای نماد‌های سحرخیز، وحدت جام، بهرامن و نوین راه‌اندازی شده است.


همچنین ارزش بازار گواهی سپرده کالایی در هفته اول دی ماه ۴۰۰۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم ۱۵۷۳ میلیارد ریال مربوط به معاملات گواهی سپرده شمش طلا و ۱۲۲۲ میلیارد ریال مربوط به معاملات گواهی زعفران و ۱۱۹۶ میلیارد ریال مربوط به معاملات گواهی سپرده سکه طلا بوده است. ارزش معاملات گواهی سپرده برنج طارم، پسته بادامی و برنج نیز تقریبا ۱۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.


انتهای خبر

0
0