آریاسهم
1400/03/04
10:52
#نفت ⏺ با پیشرفت‌های صورت‌گرفته در مذاکرات وین، #ایران در حال آماده‌سازی خود برای افزایش سطح تولید و صادرات نفت خود در صورت دستیابی به توافق می‌با...

#نفت



⏺ با پیشرفت‌های صورت‌گرفته در مذاکرات وین، #ایران در حال آماده‌سازی خود برای افزایش سطح تولید و صادرات نفت خود در صورت دستیابی به توافق می‌باشد. در خوش‌بینانه‌ترین سناریو، کشور ظرف سه ماه می‌تواند به ظرفیت تولید نزدیک به ۴ میلیون بشکه‌ای که در دوران برجام به آن رسیده بود، مجددا دست یابد و از طرف دیگر از ذخایر قابل توجهی که در شناورهای نفتی انباشته شده است، بکاهد.



⏺ از طرف دیگر تهران از همین حالا در حال استفاده از سهل‌گیری دولت #بایدن در زمینه تحریم‌ها است به صورتی که سطح تولید نفت کشور به ۲.۴ میلیون بشکه در روز رسیده که باعث می‌شود ایران به چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت #اوپک تبدیل شود. همچنین پالایشگاه‌های مستقل نفتی در #چین به بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران تبدیل شده و سطح صادرات ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه در روز شده است. با این حال بازگشت سایر مشتریان نفتی ایران احتمالا به سادگی نخواهد بود زیرا بیشتر پالایشگاه‌ها در ابتدای سال میلادی اقدام به امضاکردن قرارداد سالیانه با تامین‌کنندگان نفت خام خود می‌نمایند و این کار ایران را در بازپس‌گیری کامل سهم خود از بازار نفت دشوار خواهد نمود.




انتهای خبر

0
0