اخبار شرکت‌ها و مجامع بورسی
1399/03/06
11:37
#خبر_بورسی ▪️ #عرضه سهام و اوراق بدهی برای تأمین کسری بودجه / #ادغام دو بانک #فرابورسی ▪️به گزارش کانال خبری اخبارمجامع عبدالناصر همتی(رئیس کل با...

#خبر_بورسی


▪️ #عرضه سهام و اوراق بدهی برای تامین کسری بودجه / #ادغام دو بانک #فرابورسی


▪️به گزارش کانال خبری اخبارمجامع عبدالناصر همتی(رییس کل بانک مرکزی) با اعلام نهایی شدن ادغام دو بانک در بانک سپه انتشار هدف گذاری تورم در اینستاگرام اعلام کرد: روز سه شنبه بیانیه رسمی چارچوب هدف گذاری تورم از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد.


⬅️در این رویکرد پیشنگرانه و فعال سیاست گذاری پولی، قطب نمای سیاست گذاری پولی، کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدف‌گذاری شده و برای رفع انحراف ایجاد شده، بانک مرکزی نرخ سود سیاستی و یا دالان نرخ سود را تعدیل و با استفاده از عملیات بازار باز،نرخ جاری وموثردربازار پول را تنظیم می کند.


▪️با تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کسری بودجه سال ۹۹ در کنار عرضه سهام شرکت های دولتی و اموال مازاد دولت از طریق انتشار اوراق بدهی دولت در بازار پول و سرمایه تامین خواهد شد. طبق اطلاع واصله از همکاران خزانه‌داری کل در روزهای آینده شاهد عرضه اوراق بدهی برای تامین کسری بودجه و بالتبع تعمیق بیشتر بازار بدهی خواهیم بود.


#ومهر #حکمت


▪️در ادامه روند ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح ظرف ده روز آینده با برگزاری مجامع بانک مهر اقتصاد و بانک حکمت ایرانیان ، ادغام این دو بانک در بانک سپه نهایی شده و مجمع سه بانک باقی مانده دیگر نیز بتدریج برگزار خواهد شد. بانک مرکزی مسیر اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت مالی بانکها را با جدیت ادامه خواهد داد.


⬅️نظام بانکی طبق وعده ای که داده، آماده پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان وام با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل و واحدهای کسب و کار که به خاطر کرونا آسیب دیده اند، است . به محض دسترسی بانکها به سامانه مربوط به اطلاعات مشاغل و نیز واحدهایی که واجد شرایط استفاده از این وام هستند و توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این خصوص ایجاد شده، بانکها نیز ظرف یک هفته تقاضاها را بررسی و اقدام لازم را انجام خواهند داد


⏺⏺⏺⏺⤵⤵️⤵️⤵️


📣کانال اخبار مجامع



انتهای خبر

0
0