مبین تحلیل
1400/07/19
15:55
📌مروری بر شرکت #دتوزیع : 🔸فعالیت حوزه صنعت پخش بسیار گسترده و پیچیده است و مستقیما با اقلام و کالاهای سلامت محور سر و کار دارد که تاثیر مستقیمی بر...

📌مروری بر شرکت #دتوزیع :



🔸فعالیت حوزه صنعت پخش بسیار گسترده و پیچیده است و مستقیما با اقلام و کالاهای سلامت محور سر و کار دارد که تاثیر مستقیمی بر سلامت تغذیه جامعه دارد.


🔸عمده محصولات این شرکت داروهای انسانی است که ۱۰ درصد نرخ فروش آن ها کارمزد دریافت میکنند و در مقابل هزنیه توزیع که عمدتا حقوق و دستمزد است را پرداخت میکند .


🔸این شرکت درسال گذشته با میانگین ماهانه ۴۲۹ میلیارد تومان درآمد توانسته است ۲۱۹ میلیارد تومان سود خالص محقق نماید که با سرمایه ۶۰ میلیارد تومانی ، معادل ۳۶۶ تومان سود خالص به ازای هر سهم شناسایی کرده است.


🔸با توجه به افزایش نرخ دارویی ها و به تبع آن رشد نرخ حمل و نقل ، باعث میشود تا حاشیه سود کمی افزایش یابد و درنهایت انتظار میرود تا پایان سال جاری معادل ۳۵۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در نهایت ۵۸۳ تومان به ازای هر سهم سود محقق میکند.


🔸در صورت افزایش نرخ دارویی ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، انتظار میرود برای سال آینده ۹۰۰ تومان سود به ازای هر سهم محقق نماید و نسبت P/E آینده حدود ۳.۷ میباشد.


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0