بورس پرس
1399/10/06
10:06
ساز و کارهای کاهش تلاطم بازار سهام + پیشنهاد انتشار پیش بینی EPS

نخستین مدیرعامل بورس تهران با اعلام ساز و کارهای کاهش تلاطم بازار سهام گفت: در صورت انتشار پیش بینی EPS ، محیط اطلاعات شفاف تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، على رحمانى با بررسی روند معاملات بورس با تاکید بر ایجاد ساز و کارهایی برای کاهش نوسان در بازار به همفکران گفت: وقتی بازار با نوسان همراه می شود و روند الاکلنگی به خود می گیرد باید ساز و کارهایی برای کاهش تلاطم هاى ایجاد شده طراحی و اجراى آن در دستور کار قرار گیرد.


وى افزود: افزایش حجم سهام شناور یکی از اقدام هایی است که می توان در این زمینه انجام داد باید در بازار میزان سهام به اندازه کافی برای معامله وجود داشته باشد تا از این طریق از ایجاد صف هاى خرید و فروش طولانى در بازار جلوگیرى شود. بحث بازارگردانى از دیگر مسایلى است که مى توان براى ایجاد تعادل در بازار سهام در دستور کار قرار داد و بازارگردان ها باید با منابع کافی به تثبیت بازار سرمایه کمک کنند و به هیچ عنوان تحت تاثیر جو بازار تصمیمات هیجانى نگیرند.


این کارشناس ارشد بازارهای مالی و پولی ادامه داد: بازارگردان ها باید بر مبنای شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا ، معاملات را برنامه ریزی شده انجام دهند تا روال طبیعی بازار بهم نخورد.


رحمانی در توصیه به سهامداران برای تصمیم گیری های صحیح عنوان کرد: سرمایه گذاران داراى محاسبات خاصى برای سرمایه گذاری ها هستند و تصمیماتى را براى نقدینگى ها اتخاذ مى کنند اما در این میان، ممکن است تحت تاثیر برخی از اخبار بصورت هیجانی اقدام به سرمایه گذاری در بازار کنند که این موضوع به شدت سرمایه هاى این افراد را تحت تاثیر قرار مى دهد و باعث متضرر شدن آنها خواهد شد.


وى اضافه کرد: اکنون بازار سرمایه در انتظار مشخص شدن مسایلى مانند روابط خارجی ایران با دیگر کشورها و احتمال کاهش تحریم ها است. در کنار آن مسایلى مانند رویکرد مجلس و دولت در بازار و تصمیماتی که قرار است گرفته شود بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود. در صورت انتشار پیش بینی EPS شرکت ها شاهد ایجاد محیط شفاف ترى از اطلاعات آنها خواهیم بود که می تواند باعث ایجاد نقطه حمایت در بازار شود بنابراین بهتر است این اقدام با توجه به وضع حاکم در بازار در دستور کار قرار گیرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0