بورس نیوز
1402/12/15
09:53
افت فلز زرد با احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۲۰۱۱ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن افزایش یافته و به بالاترین رقم طی سه ماه گذشته رسید.


قیمت طلا در ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ با یک افزایش ۱.۴ درصدی به ۲۱۱۳ دلار و ۲۸ سنت رسیده بود که بالاترین رقم از چهارم دسامبر را نشان می‌داد.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۲۰۱۱ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۰۱۹ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.


طلا طی یک هفته گذشته به دنبال انتشار اطلاعات مربوط به ضعف تولید کارخانه‌ای در آمریکا و کاهش فشار قیمت‌ها بیش از ۵۰ دلار افزایش قیمت داشته است.


تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا می‌تواند از این رقم هم بالاتر رود. بازار‌ها حالا ۶۶ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.


سیاست بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ بهره جهت مهار تورم ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری را هم بالا برده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده بود.


انجمن بازار طلای لندن اعلام کرد شاخص قیمت طلای لندن هم در روز دوشنبه به اوج ۲۰۹۸ دلار و ۵ سنت رسیده است. بدین ترتیب رکورد قبلی ۲۰۷۸ دلار را که در ۲۸ دسامبر به آن رسیده بود، شکسته می‌شود.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۴ دلار رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۷۲ درصدی ۸۹۲ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.


انتهای خبر

0
0