آکادمی هلاکوئی
1400/07/03
07:00
وی فایننس پس از راه اندازی شبکه اصلی خود ، ۳۵ میلیون دلار طی هک از دست داد

یکی از تهدیدهای عمده برای مشاغل آنلاین ،…

یکی از تهدیدهای عمده برای مشاغل آنلاین ، نه تنها صنعت رمزارز، حملات مجرمان سایبری است. با وجود اینکه شبکه های موجود امن و مطمئن هستند ، مهاجمان اغلب از خلاهایی برای سوء استفاده از آنها در سرقت سرمایه های سرمایه گذاران استفاده میکنند. این در دنیای آنلاین چیز جدیدی نیست. مواردی وجود داشته که هکرها حتی شرکت ها را مجبور به تعطیلی کرده اند.


بخش مالی غیر متمرکز در دوران اخیر رشد زیادی داشته است ، اما موارد فزاینده هک نگران کننده می باشد. بسیاری از پروتکل ها چنین حملاتی را متحمل شده اند که بالغ بر میلیون ها دلار ضرر کرده است. آخرین موردی که چنین سوء استفاده ای را ثبت کرده است وی فایننس(Vee Finance )مبتنی بر بلاکچین آوالانچ است.


هکرها چند روز پس از اینکه شبکه اصلی آن روی شبکه میزبان پخش شد ، ۳۵ میلیون دلار از این پروتکل سرقت کردند. قبل از گزارش این حادثه ، Vee Finance تمام معاملات خود را در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۹ شهریور)متوقف کرد.


با این حال ، تیم در مورد دلیل و نحوه دسترسی هکرها به آدرس شبکه چیزی نگفته است. تنها چیزی که می توانیم جمع آوری کنیم این است که آن ها در حال رفع مشکل و تلاش برای تسهیل بازیابی وجوه احتمالی از هکرها هستند.


Vee Finance در بیانیه خود به کاربران اطمینان داد که هدف آن محافظت از منافع آنها است و این چیزی است که تیم بر روی آن تمرکز خواهد کرد.



Vee Finance برای عملیات استخراج


هدف این پروتکل بهبود ویژگی های استخراج است.وی فایننس می خواهد فرایندهایی مانند استخراج اهرمی ، استخراج نقدینگی و استخراج تراکنش را تقویت کند. ۱۴ سپتامبر(۲۳ شهریور) روزی بود که در شبکه آوالانچ اجرا شد. همچنین در همان روز ویژگی استخراج نقدینگی خود را راه اندازی کرد.


مانند بسیاری دیگر از پروتکل های دیفای ، Vee Finance نیز برای بدست آوردن ارزش زمان واقعی دارایی های دیجیتالی موجود در زنجیره ، به قیمت Chainlink متکی است. این بخشی از مزایای استفاده از راه حل های اوراکل بلاکچین است. پنج روز پس از راه اندازی ، این پروتکل در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار TVL (کل ارزش قفل شده) به دست آورد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0