بورس۲۴
1402/11/28
15:48
سکه با دلار ۷۰ هزارتومانی معامله شد!

بورس ۲۴: در ۵۲ هفته گذشته، طلا بین بالاترین سطح ۲۰۷۹ دلار و پایین ترین سطح ۱۹۹۱ دلار در هر اونس در نوسان بوده است. این نشان دهنده ی محدوده نسبتا باریک معاملاتی است که طی سال گذشته علیرغم برخی نوسانات محدود باقی مانده است.

بورس۲۴ : در ۵۲ هفته گذشته، طلا بین بالاترین سطح ۲۰۷۹ دلار و پایین ترین سطح ۱۹۹۱ دلار در هر اونس در نوسان بوده است. این نشان دهنده ی محدوده نسبتا باریک معاملاتی است که طی سال گذشته علیرغم برخی نوسانات محدود باقی مانده است.


پس از اینکه آخرین تورم شاخص قیمت مصرف کننده بالاتر از حد انتظار بود، طلا با کاهش قابل توجهی روبرو شد. با سقوط طلا به زیر سطح سنگین روانی ۲۰۰۰ دلار، نزولی بودن این روند شعله ور شد، از سویی دیگر با انتشار، داده های تورم ، انتظارات برای کاهش ، نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، تضعیف شد و طلا در مسیر دومین سقوط هفتگی متوالی خود قرار گرفت.


با توجه به داده هایی که منتشر شده است ، برخی بر این باورند که فدرال رزرو به احتمال زیاد در ماه مارس نرخ های بهره را کاهش نخواهد داد و طلا احتمالا برای افزایش سطح خود به بالای سطح ۲۰۰۰ دلار در حال جنگیدن خواهد بود.


از سویی دیگر نیز ، رشد اقتصادی در ایالات متحده مشهود است و نشان دهنده، تورم بالاتر است که جبهه ی مخالفی برای طلا محسوب می شود.


و اما ، قیمت طلا روز جمعه به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید و در زمان نگارش این متن ۲۰۱۳ را نیز تاچ کرده است ، اوج گیری طلا از سطوح زیر ۲۰۰۰ به بالای آن ، برای ارقام غیر منتظره ، خرده فروشی بر حساسیت این فلز گرانبهای زرد رنگ، نسبت به انتشار داده های اقتصادی جدید تاکید می کرد.


با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که طلا همچنان با بادهای مخالف کوتاه مدت از کاهش انتظارات به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش بازدهی خزانه داری و تقویت دلار آمریکا همراه خواهد بود.


از طرفی دیگر نیز ، طی چند هفته گذشته، جریان ‌های بزرگ خروجی طلا، صندوق ‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ( ETF) را تحت تاثیر قرار داده است و امسال بیش از ۷۶ تن طلا را از موجودی ‌های صندوق خارج کرد. این وجوه در ۲۰ جلسه از ۲۱ جلسه معاملاتی گذشته، کاهش یافته است و نگرانی هایی را در مورد کاهش اعتماد سرمایه گذاران به ثبات کوتاه مدت طلا ایجاد کرده است.


1
2
3
44
55
2
انتهای خبر

0
0