بورس پرس
1402/12/17
00:00
"معین" معرفی شد / افزایش سرمایه از دو محل، پیش بینی سود و ارزش هر سهم

مدیرعامل بیمه ایران معین و نماینده ارزش گذار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه افزایش سرمایه ۶۰ درصدی از دو محل، پیش بینی سود خالص و ارزش هر سهم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معرفی شرکت بیمه ایران معین بعداز ظهر چهارشنبه برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور اعظم هنردوست مدیرعامل، رحمت اله عباس‌پور مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه تمدن به‌عنوان نماینده ارزش‌گذار برگزار شد تا این شرکت ۱.۲۵ هزار میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام در بازار دوم معاملات فرابورس در آینده نزدیک شود.


معرفی شرکت و دلایل تغییر ماموریت


بر اساس این گزارش، اعظم هنردوست مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به تاسیس این شرکت در سال ۸۲ با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی، گفت: این شرکت طی ۱۸ سال بیمه‌گری مستقیم، ۶۰ درصد بیمه‌گری مناطق آزاد را در اختیار داشت. شرکت سال ۱۴۰۰ ماهیت فعالیت را از بیمه‌گری مستقل به بیمه‌گری اتکایی تغییر داد.


وی افزود: سال گذشته سرمایه شرکت به ۱.۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و بزرگترین بیمه اتکایی داخلی از لحاظ سرمایه ثبتی شد. دلایل تغییر ماموریت شرکت به از دست رفتن مزایای رقابتی مناطق آزاد (حذف معافیت مالیاتی)، فعالیت روزافزون شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد، بازدهی بیشتر بیمه‌گری اتکایی و نیاز صنعت بیمه به ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه بیمه اتکایی برمی گردد.


این مقام مسئول ادامه داد: بیمه ایران به عنوان سهامدار عمده، مالکیت ۹۵ درصد سهام و شرکت توسعه کسب و کار سبا ۴.۹ درصد سهام را در اختیار دارد. دو فعالیت اصلی شامل قبول بیمه‌های اتکایی و اتکایی مجدد و سرمایه‌گذاری از محل منابع مالی است.


هنردوست با اشاره به رشد ۹۲ درصدی سود خالص شرکت در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از مهم‌ترین دستاوردها، اصلاح پرتفوی و افزایش سودآوری است. رشد ۱۸۳ درصدی قبولی اتکایی در این مدت از دیگر دستاوردهای مهم است ضمن آنکه رتبه یک توانگری مالی را از ابتدای تاسیس تا کنون داشته است.


برنامه افزایش سرمایه ۶۰ درصدی از دو محل


وی از دستور کار افزایش سرمایه ۶۰ درصدی برای رساندن سرمایه از ۱.۲۵ به ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۳۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل مطالبات و آورده نقدی سهامدار عمده و مابقی از محل اندوخته صورت می گیرد.


پنج روش ارزش‌گذاری و برآورد ارزش هر سهم


همچنین رحمت اله عباس‌پور مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه تمدن کل دارایی‌های شرکت در پایان سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۲.۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود خالص ۴۰۸ میلیارد تومان بوده و حاشیه سود خالص ۱۱۶ درصد است.


وی افزود: هزینه خسارت ۱۴۰۲ بر اساس خسارت واقعی ۹ ماهه و برای سال‌های آینده بر اساس میانگین نسبت خسارت ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برآورد شده است. نرخ تورم نیز طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ درصد پیش‌بینی شد. میزان تقسیم سود، ۶۰ درصد و سود خالص برای سال جاری ۵۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.


عباس پور ادامه داد: برای ارزش‌گذاری از ۵ روش رایج خالص ارزش دارایی‌ها، تنزیل جریان نقد آزاد حقوق صاحبان سهام، جریان نقد آزاد شرکت، تنزیل سود نقدی و P/E استفاده شده که بطور میانگین کل ارزش شرکت ۳ هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۲۴۲۲ ریال برآورد شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0