اقتصاد آنلاین
1400/03/11
17:45
نگاهی به وضعیت پرتفوی حکشتی در ماهی که گذشت / ارزش بازاری حکشتی ۴۵میلیارد کاهش یافت

ارزش بازاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به حدود دو هزار و ۳۶۰میلیارد تومان رسید. این شرکت در این مدت با فروش بخشی از سهام‌های در اختیار خود، ۱۱میلیارد تومان سود کسب کرد .

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، حدود ۴۵میلیارد تومان از ارزش بازاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاسته شد. با این افت، ارزش بازاری حکشتی در پایان اردیبهشت ماه به دو هزار و ۳۵۸میلیارد تومان رسید.


تمامی افت ارزش این ماه حکشتی، مربوط به شرکت کشتیرانی دریایی خزر از صنعت حمل و نقل آبی بود. این صنعت که در ابتدای اردیبهشت ماه ۶۴.۷درصد پرتفوی حکشتی را به خود اختصاص داده بود، با این افت در پایان اردیبهشت ماه سهم خود از پرتفوی حکشتی را به ۵۴.۳درصد کاهش داد. با وجود این افت همچنان صنعت حمل و نقل آبی بیشترین سهم از پرتفوی حکشتی را به خود اختصاص داده است.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با ۱۷.۴درصد و گروه فعالیت‌های خدماتی با ۱۵.۷درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.


حکشتی در اردیبهشت ماه ۱۳۵میلیارد تومان سهام شرکت‌های غیر بورسی خریداری کرد. این شرکت‌ها شامل کشتیرانی کیش، سرمایه‌گذاری فرادریای نیک قشم، کشتیرانی سفیران پیام دریا و اختصاصی بازارگردانی سپهر بازار سرمایه می‌شوند. همچنین حکشتی در این مدت از فروش بخشی از سهام خود در شرکت‌های کشتیرانی دریایی خزر، کشتیرانی مسخر دریا، کشتیرانی کلان کیش و سایر شرکت‌های خارج از بورس، بیش از ۱۱میلیارد تومان سود شناسایی کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


حکشتی
انتهای خبر

0
0