مهدی افضلیان
1399/08/27
10:26
#بازار ارزش معاملات بازار در این لحظه حدود 5000 میلیارد تومان است و نیمی از بازار گذشته است و با همین روند انتظار داریم که ارزش معاملات به 10/000...

#بازار



ارزش معاملات بازار در این لحظه حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است و نیمی از بازار گذشته است و با همین روند انتظار داریم که ارزش معاملات به ۱۰/۰۰۰ یا ۱۱/۰۰۰ میلیارد تومان برسد. با احتساب امروز، این سومین روز است که ارزش معاملات بازار به بالای ۱۰/۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این مطلوب به نظر می رسد.



اما نکته ای که باید به آن توجه کرد تثبیت بازار است. من در شرایط فعلی بازار سهام میخرم اما دید نوسانی به سهم دارم و نوسان میگیرم چرا که از نظر من بازار هنوز به ثبات لازم نرسیده است و هر زمان ممکن است اتفاقات ماه های گذشته مجددا تکرار شود. بازار هر بار چیز جدیدی به من می اموزد و این نشان میدهد که تثبیتی که در ماه گذشته در انتظار ان بودم به سادگی از دست رفت. اما خب من با توجه به شرایط اقدام میکنم و هر بار هم به سادگی ماشه فروش برای من فعال است.



بازار فعلی ممکن است برای سرمایه گذارانی که تجربه بیشتری دارند و حرفه ای تر هستند با این شرایط سودآور باشد اما برای سرمایه گذاران تازه وارد اندکی فرق دارد و این نشان میدهد که تازه واردان باید تا زمان تغییر روند نزولی بازار و شروع به یک گار صعودی صبر کنند و به هیچ وجه نوسان گیری در این شرایط را به آنها پیشنهاد نمیکنم و کم کردن میانگین را هم بعد از تغییر روند بازار پیشنهاد میکنم. یعنی باید استراتژی داشت. نه اینکه زمانی قیمت سهم بالا میرود پیش خود بگویید اندکی سهم بخرم و میانگین کم کنم. این اشتباه است. ممکن است در کوتاه مدت سهم اندکی بالا رود و از کرده خود خوشحال باشید اما این افت معامله گری است و رفته رفته اسیب زا می شود تا اینکه در اینده هم حتی نمی توانید تریدر حرفه ای شوید چرا که افت های معامله گری در وجود شماست و به آن خو گرفته اید.



@mehdiafzaliaan

انتهای خبر

0
0