مهدی افضلیان
1400/08/17
10:32
#انتخاب_صندوق ✅یک نکته بازاری که در انتخاب صندوق ها، سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند اختلاف قیمت روز صندوق با nav آن صندوق می باشد. عده...

#انتخاب_صندوق



✅یک نکته بازاری که در انتخاب صندوق ها، سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند اختلاف قیمت روز صندوق با nav آن صندوق می باشد.



عده ای میگویند که هر چقدر اختلاف بین قیمت روز صندوق با ناو آن بیشتر باشد ( ناو صندوق بالاتر از قیمت روز باشد) آن صندوق برای خرید مناسب تر است. در صورتی که این موضوع درست نیست چرا که اختلاف بین ناو صندوق با قیمت روز آن ( ناو > قیمت روز) نشان میدهد که بازارگردانی صندوق به درستی اتفاق نمی افتد و سرمایه گذاران هم تمایلی به خرید آن صندوق ندارند و به همین دلیل شاهد این اختلاف هستیم. اگر در لیست بالا بررسی کنید میبینید که در برخی از صندوق ها اختلاف بالایی بین ناو و قیمت روز وجود دارد.



حال سوال اینجاست که اگر ان صندوق ارزنده است چرا سرمایه گذاران اقدام به خرید آن صندوق نمیکنند؟ 🧐🧐



🛎در هنگام خرید صندوق ها در مرحله اول به سراغ آنهایی بروید که بین قیمت روز و ناو اختلاف چندانی وجود ندارد و در مرحله بعدی هم به سراغ بررسی پرتفو سرمایه گذاری آن صندوق بروید و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید.



همواره به سرمایه گذاران توصیه میکنم که اگر فرصت و دانش کافی در خصوص سرمایه گذاری در بورس ندارید بی دلیل در بازار نچرخید و به دنبال خریدن سهم با نظر دیگران نباشید. بهترین کار این است که صندوق های سرمایه گذاری را معامله کنید.



طبق تحقیق و بررسی که داشتم بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در دو سال گذشته حتی از عملکرد برخی از فعالین حرفه ای بازار هم بهتر بوده است و این نکته بسیار مهمی می باشد.



🥇به نظرم ترند اینده بازار، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می باشد.



@mehdiafzaliaan

انتهای خبر

0
0