بورس نیوز
1402/12/07
10:45
امیدهای بازگشت قیمت‌های نفت در روزهای آینده / کاهش قیمت و تاثیرات تاخیر در کاهش نرخ بهره

هر بشکه نفت خام برنت با ۲.۰۵ دلار کاهش، در سطح ۸۱.۶۲ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۱۲ دلار یا کاهش، به ۷۶.۴۹ دلار رسید. در هفته گذشته، برنت حدود ۲ درصد و WTI بیش از ۳ درصد کاهش یافت. با این حال، نشانه‌های نگرانی از عرضه و تقاضای سوخت سالم می‌تواند قیمت‌ها را در روزهای آینده احیا کند.

به گزارش بورس‌نیوز به نقل ازاینوستینگ؛ قیمت نفت روز جمعه نزدیک به ۳ درصد کاهش یافت و پس از آنکه یک سیاست گذار بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد کاهش نرخ‌های بهره ممکن است حداقل تا دو ماه دیگر به تاخیر بیفتد، کاهش هفتگی پیدا کرد.


هر بشکه نفت خام برنت با ۲.۰۵ دلار کاهش، در سطح ۸۱.۶۲ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۱۲ دلار یا کاهش، به ۷۶.۴۹ دلار رسید.



در هفته گذشته، برنت حدود ۲ درصد و WTI بیش از ۳ درصد کاهش یافت. با این حال، نشانه‌های نگرانی از عرضه و تقاضای سوخت سالم می‌تواند قیمت‌ها را در روزه‌ای آینده احیا کند.



کریستوفر والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه گفت: سیاستگذاران فدرال رزرو باید کاهش نرخ بهره آمریکا را حداقل دو ماه دیگر به تاخیر بیندازند که می‌تواند رشد اقتصادی را کند و تقاضای نفت را مهار کند.



بانک مرکزی آمریکا از ماه جولای گذشته نرخ تورم خود را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. دقایقی از جلسه ماه گذشته بانک مرکزی نشان می‌دهد که بیشتر بانکداران نگران حرکت سریع برای تسهیل سیاست‌ها هستند.


تیم اسنایدر، اقتصاددان در Matador Economics گفت: کل مجموعه انرژی واکنش نشان می‌دهد، زیرا اگر تورم شروع به بازگشت کند، تقاضا برای محصولات انرژی را کاهش خواهد داد.



وی افزود: این چیزی نیست که بازار در حال حاضر بخواهد آن را هضم کند، به ویژه اینکه در تلاش است تا مسیری را پیدا کند.



با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند که تقاضا علی رغم تاثیر نرخ‌های بهره بالا، از جمله در ایالات متحده، تا حد زیادی سالم مانده است.



تحلیلگران این موسسه در یادداشتی اعلام کردند: شاخص‌های تقاضای جی پی مورگان نشان می‌دهد تقاضای نفت طی ماه جاری میلادی تا ۲۱ فوریه ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.


این تحلیلگران گفتند: این در مقایسه با افزایش ۱.۶ میلیون بشکه در روز مشاهده شده در طول هفته قبل است که احتمالا از افزایش تقاضای سفر در چین و اروپا سود می‌برد.



در همین حال، مذاکرات آتش بس غزه در پاریس در جریان است که به نظر می‌رسد جدی‌ترین فشار در هفته‌های اخیر برای توقف درگیری‌ها در فلسطین و آزادی گروگان‌های اسرائیلی و خارجی باشد.


تیم ایوانز، تحلیلگر مستقل بازار نفت در یادداشتی گفت: مذاکرات آتش بس می تواند بازار را به پیش بینی کاهش تنش های ژئوپلیتیک وادار کند.


با این حال، تنش‌ها در دریای سرخ ادامه یافت و حملات شبه نظامیان در نزدیکی یمن روز پنجشنبه کشتی‌های کشتیرانی بیشتری را مجبور به انحراف از مسیر تجاری کرد.


شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته جاری بیش‌ترین دکل‌های نفتی را از نوامبر و بیش‌ترین دکل‌ها را در یک ماه از اکتبر ۲۰۲۲ اضافه کردند.


پایان مطلب


برچسب ها : بین الملل نفت برنت نفت

انتهای خبر

0
0