بورس نیوز
1402/11/25
09:18
طلای جهانی کنار کشید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۹۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز ، قیمت طلا برای اولین بار طی دو ماه گذشته تا زیر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرده است. گزارش بالاتر از حد انتظار تورم آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۹۱ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۲۰۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.


قیمت طلا در روز سه‌شنبه ۱.۳ درصد سقوط کرد و تا ۱۹۹۳ دلار پایین آمد که پایین‌ترین رقم از ۱۳ دسامبر را نشان می‌داد.


اطلاعات نشان می‌دهند قیمت مصرف‌کننده در آمریکا بیش از حد انتظار در ژانویه افزایش یافته که نتیجه بالا رفتن هزینه مسکن و درمان بوده است.


این اطلاعات آن چیزی نبوده که بازار انتظار آن را داشت. احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو حالا تا کمتر از ۵۰ درصد پایین آمده است.


تاجران انتظار دارند سیاستگذاران فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را از ماه ژوئن آغاز کنند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه که غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.


شاخص دلار به دنبال انتشار این خبر ۰.۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح طی سه ماه گذشته رسید. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌شود. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم افزایش یافته است.


سرمایه‌گذاران حالا منتظر اطلاعات خرده فروشی و شاخص قیمت تولیدکننده هستند که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شود. تعدادی از مقامات فدرال رزرو هم در این هفته سخنرانی خواهند کرد.


برخی از این مقامات از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کردند باید شواهد بیشتری از ادامه کاهش تورم داشته باشند تا بتوانند نرخ بهره را پایین بیاورند.


قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۱ درصد افزایش ۸۷۶ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.


انتهای خبر

0
0