مهدی میرزایی
1399/09/25
08:11
💠شاخص کل با مقاومت ۱۵۵۰-۱۶۰۰ واحد که میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بود برخورد و فشار فروش در بازار شدت گرفته است. 💠چون برگشت بازار پس از یک بازار خرسی و...

💠شاخص کل با مقاومت ۱۵۵۰-۱۶۰۰ واحد که میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بود برخورد و فشار فروش در بازار شدت گرفته است.



💠چون برگشت بازار پس از یک بازار خرسی وحشتناک بوده است، هنوز بسیاری از معامله گران در مورد اصالت بازگشت بازار تردید دارند. صعود اخیر در سناریوی اصلی به صورت یک x موج از ۱۲۲۰ تا ۱۵۵۰ واحد بالا آمد و در مقیاس ساعتی خط روند افزایشی از ۱۲۲۰ تا امروز شکسته شده و به نظر وارد موج y زمانبری خواهیم شد که میتواند یک مثلث بزرگ را ایجاد کند. اگر‌در شاخه a از این مثلث‌باشیم، اصلاح فعلی میتواند شدید باشد!.



💠بنابراین معامله گران کوتاه مدتی حد زیان ۱۴۶۰ واحدی را در نظر داشته باشند. بین تحلیل گران تکنیکال در مورد شکل حرکت بازار اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و با توجه به عدم انسجام به نظرم معامله گران بایستی سناریوهای بدبینانه را در اولویت قرار دهند و اساس مدیریت سرمایه را بر آن بنا کنند.



💠پیرامون اظهار نظر در مورد صعود یا ریزش بورس همیشه یک چالش اساسی وجود دارد. چون مارکت یکطرفه است، هر نوع اظهار نظری پیرامون افت بازار با مواضع تندی از سوی اکثریت مواجه می شود. از سویی اگر هشدارهایی ارایه نشود، باز عده ای عنوان میکنند چرا در‌مورد ریزش هشداری ارایه نشد!! به هرحال هر معامله گری بدنبال نفع شخصی خودش هست، اگر در این بازار خودت را تنها در نظر بگیری، همه سوتفاهم ها حل میشود.



@mahdy_mirzaei

انتهای خبر

0
0