اماکو (مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر)
1400/09/02
07:46
#چند_خبر_مهم 1️⃣علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات قطعه و خودرو ، مدعی شد اجرای طرح آزادسازی واردات منجر ب...

#چند_خبر_مهم



۱️⃣علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات قطعه و خودرو ، مدعی شد اجرای طرح آزادسازی واردات منجر به کاهش ۷۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی خواهد شد!



۲️⃣نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه سال آینده بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان پیش بینی شده و حداقل و حداکثر درآمد دولت از صادرات نفت بین ۲۷.۵ تا ۳۶.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.



۳️⃣طبق اعلام مرکز آمار ، نرخ تورم طی ماه گذشته با یک درصد کاهش نسبت به مهر ماه به ۴۴.۴ درصد و تورم نقطه به نقطه با افت ۳.۵ درصدی به ۳۵.۷ درصد رسید.



۵️⃣بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در مهر ماه افرایش یافته و قیمت نفت سنگین کشور با ۸ دلار و ۶ سنت افزایش به ۸۲.۱۴ دلار در هر بشکه رسیده است.



۶️⃣سرپرست بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی: اختصاص ارز ۴۲۰۰برای واردات نهاده‌های دامی، روغن، گندم و دارو همچنان و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. فعلا تصمیم جدیدی درباره حذف این ارز گرفته نشده و احتمال دارد، ادامه پیدا کند و یا قبل از پایان سال حذف شود.



۷️⃣موضوع فیش حقوقی ابن بار در پتروشیمی فرابورسی امیرکبیر رخ داد و طی آن سه مدیر بیش از ۸۴، ۱۲۵ و ۲۱۵ میلیون تومان گرفتند .



۸️⃣مدیرکل آژانس که وارد تهران شده با امیدواری برای ازسرگیری فعالیت‌های راستی آزمایی از دیدار امروز با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه خبر داد.



www.emaco.pro

انتهای خبر

0
0