واچ لیست بورس تهران
1399/09/13
23:30
📍مهم و عمیق ! حتما مطالعه کنید 📌 بررسی قانون جدید سازمان بورس (بستن دسترسی حذف سفارش از 8:55 تا 9:00 در زمان پیش گشایش) 📝 در تصویب این قانون ...

📍مهم و عمیق ! حتما مطالعه کنید



📌 بررسی قانون جدید سازمان بورس


(بستن دسترسی حذف سفارش از ۸:۵۵ تا ۹:۰۰ در زمان پیش گشایش)



📝 در تصویب این قانون طبیعتا اولین هدف این بوده که دسترسی افرادی که توی پیشگشایش با هدف ترغیب افراد کم تجربه و سو استفاده از اونها، اردر چینی میکنند رو تا حد زیادی پایین بیاره، پس تا اینجا به نفع سهامدار و معامله گر خرد هست.



⚠️ اما اگر دقیق تو این قانون موشکافی کنیم میبینیم که نکات منفی زیادی توش وجود داره :



⚠️ به عنوان مثال تا امروز اگر کسی روی سهمی سرخطی برای خرید میزد اگر میدید سهم فروشنده زیاد داره با علم و آگاهی خودش اردرش رو حذف میکرد و شاید فقط ضرر رو معامله گری که اموزش ندیده بود محتمل میشد؛ اما با این قانون اون دسته از کسایی که حرفه‌ای هستند و آموزش کافی دیدن هم توی دام بازیگر ها اسیر میشن؛ چرا که بعد از ثبت سفارش با اینکه میبینن روی سهم عرضه زیاد شده نمیتونن سفارششون رو حذف کنن و خب بازیگر به سادگی و با خیال راحت با یه پوزخند به رییس سازمان، من و شما سهماش رو تقدیم به صف میکنه و به سادگی از کادر خارج میشه.



⚠️مثال دوم برای سهم هایی که صف فروش هستند :



سهمی رو در نظر بگیرید که خیلی وقت هست که صف فروش سنگینی داشته و نقد شوندگی پایینی هم داره، معامله گر هایی که توی اون سهم گیر کردن برای نقد شدن ناچارا هر روز برای فروش سرخطی میزنند. اکثر اونها اگه ببینن صف سهم داره جمع میشه یا اگر تقاضا روی سهم باشه اردرشون رو حذف میکنند طبیعتا، اما با این قانون افرادی که قصد زدن زیر یک سهم رو دارند اردر رو بعد از ۸:۵۵ میزارن و فروشنده های بیچاره فقط میتونن نگاه کنن که چقد راحت سهمشون رو از چنگشون در میارن و سهم رو همون روز قفل صف خرید میکنن و ...



⚠️ حداقل تا امروز اگر فروشنده میدید که توی پیش گشایش روی سهمش تقاضا اومده اردرش رو پاک میکرد و سعی میکرد بالاتر بفروشه که کمتر ضرر کنه.



درکل این قانون ها دست و پای معامله‌گر ها و نوسان گیر هارو میبنده و اونا رو به احتیاط زیاد وا میداره و خب خودتون هم زمانی که نوسانگیری روزانه بسته بود دیدید که احتیاط زیاد نوسانگیر ها و معامله گران باعث شد نقد شوندگی بازار شدیدا کاهش پیدا کنه و بازار یه ریزش سنگین دیگه تجربه کرد.



⚠️ با بررسی هایی که شد میبینیم که این قانون بر خلاف هدف اصلیش که جلوگیری از فعالیت بازیگر ها بوده اونهارو تشویق به انجام بازی های جدیدتر و راحت تری میکنه که اینجا علاوه بر افراد کم تجربه و اموزش ندیده معامله گران اموزش دیده هم به دام اونها میفتن...




✅ نکته ای که باید بهش توجه کنید این هست که بعد از این قانون، برای خرید سرخطی سهم های کوچیکتر و سهم هایی که نقد شوندگی پایینی دارند ریسک بالا تری رو متحمل میشید و ممکنه یکجا از صف خرید بخرید و تو همون روز حتی به صف فروش هم نتونید بفروشید سهمتون رو، پس حواستون باشه چه سهمی رو قراره سر خطی براش بزنید.



✅ اگر تصمیم داشتید سهمی رو سر خطی خرید براش بزنید، سعی کنین روی سهمی این کارو کنید که خیلی خیلی مطمین باشه و صف خیلی سنگینی داشته باشه که ریسک این اتفاق در پایین ترین سطح ممکن باشه.



✅ توی فروش هم دیگه باید دل رو به دریا بزنید و رو همون -۵ اگر قراره بفروشید سر خطی بزنید و چشمتون رو روش ببنید، چون اگر تقاضا هم بیاد رو سهم دیگه سهم شما از دستتون رفته و فقط میتونید رفتنش رو تماشا کنید و به تلخی براش دست تکون بدید.



کانال ضریب موثر

انتهای خبر

0
0