بورس پرس
1400/09/23
14:07
مواضع سخنگوی دولت در مورد لایحه بودجه، برجام و قیمت گذاری دستوری خودرو

سخنگوی دولت با اشاره به اهداف لایحه بودجه ۱۴۰۱ و نکاتی درباره برجام ، وعده لغو قیمت گذاری دستوری خودرو و افزایش عرضه محصولات داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی بهادری جهرمی درباره اهداف بودجه سال آینده اعلام کرد: کنترل تورم و برنامه ریزی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی از برنامه های محوری دولت برای بازگرداندن ثبات اقتصادی است.


دولت با طراحی بودجه ای اجرایی، حقوقی و انقباضی با محدود کردن بانک‌ها و به نوعی خط قرمز قرار دادن ، سعی دارد تورم را مهار کند.


صندوق پیشرفت و عدالت از نوآوری‌های بودجه ۱۴۰۱ است و با در اختیار قرار دادن حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه سعی دارد در سطح ملی و استانی به تحقق رشد ۸ درصدی با مشارکت بخش خصوصی کمک کند.


دولت بنای کلنگ زنی جدید نداشته و مصمم است ، طرح های نیمه تمام را تکمیل کند. اجرای ساخت دو میلیون از ۴ میلیون مسکن آغاز شده و امید است تا پایان سال آینده این طرح به سرانجام برسد.


تشکیل صندوق مسکن محرومان یکی از تدابیر دولت در راستای تحقق و توسعه عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ است.


بودجه حل بحران کم آبی در سال ۱۴۰۱ به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و از حدود ۹ هزار میلیارد به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.


ساخت پالایشگاه جدید با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز از برنامه‌های جدی دولت در بودجه ۱۴۰۱ است.


افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده به صورت پلکانی پیش‌بینی شده است.


دولت ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی برای تولیدکنندگان و کسب و کار‌های خرد درنظر گرفته است.


به پیشنهاد وزارت فرهنگ ، مصوبه‌ای برای پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری به هنرمندان ، نویسندگان و جامعه روزنامه‌نگاران در دوران کرونایی تصویب شده است.


این دولت از نقد استقبال می‌کند. اگر برنامه‌ای نیازمند اصلاح باشد ، هرگز مقاومتی برای اصلاح آن نخواهد کرد.


در سال جاری ، ۱۷۵ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار از ۲۱ کشور جهان محقق شده که با ادامه این سیر صعودی ، رشد چشم گیری تا پایان سال خواهد داشت.


دولت عزم جدی برای لغو تحریم ها دارد


هدف و برنامه دولت از مذاکرات برجامی ، لغو فوری و واقعی تحریم ها است. طرف غربی بانیان وضع این تحریم های غیر قانونی بوده و باید اراده جدی برای رفع آن داشته باشند. در این صورت توافق خوب در دسترس است.


عاملان تحریم تمام تلاش را برای تداوم و افزایش تحریم ها خواهند داشت. آنها علاقه ای به روایتگری صحیح از میز مذاکره ندارند.


دولت به دنبال قیمت گذاری دستوری خودرو نیست


در خصوص صنعت خودرو در چهار جلسه ستاد تنطیم بازار به اشکالات این حوزه و بررسی قیمت تمام شده خودرو پرداخته شد. افزایش عرضه خودرو به منظور کنترل قیمت از سوی بازار یکی از برنامه های مهم است.


دولت به دنبال قیمت گذاری دستوری نیست و با متناسب سازی عرضه و تقاضا بازار به تعادل می رسد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0