پارسیس تحلیل
1400/07/01
20:50
✳️ بحران گاز و زمستان بدون بوقلمون 〽️غول نفتی BP (NYSE: BP) (بریتیش پترولیوم) روز پنجشنبه اعلام کرد که مجبور است برخی از جایگاه های پمپ بنزین در ب...

✳️ بحران گاز و زمستان بدون بوقلمون



〽️غول نفتی BP (NYSE: BP) (بریتیش پترولیوم) روز پنجشنبه اعلام کرد که مجبور است برخی از جایگاه های پمپ بنزین در بریتانیا را به دلیل کاهش حضور کامیونها برای سوخت گیری ، به طور موقت ببندد ، ساعاتی پس از آنکه یکی از وزرا به مردم هشدار داد در شرایط ترس و نگرانی از کمبود مواد غذایی نباشند.



🔸پل اسکالی گفت که بریتانیا به دوران زمستان نارضایتی و اعتصابات و کمبود برق که در دهه ۱۹۷۰ به دلیل مشکلات گسترده ناشی از مسائل زنجیره تامین ، رخ داد برنمی گردد.



افزایش قیمت عمده گاز طبیعی اروپا موجی از شوک را در تولیدکنندگان انرژی ، مواد شیمیایی و فولاد ایجاد کرده و زنجیره های تامین سختی را ایجاد کرده است که به دلیل نیروی کار ناکافی و هیاهوی خروج از اتحادیه اروپا بوجود آمده است.



🔹پس از آنکه قیمت گاز باعث کمبود دی اکسید کربن شد ، انگلیس مجبور شد برای جلوگیری از کمبود گوشت مرغ و گوشت ، حمایت اضطراری دولت را تمدید کند.


از دی‌اکسید کربن برای بیهوش کردن حیوانات قبل از ذبح استفاده می‌شود. این گاز در فرایند فراوری و ذخیره گوشت هم کاربرد دارد.



از دی‌اکسید کربن برای تولید آبجو و نوشابه‌های گازدار هم استفاده می‌شود.


از این گاز در عمل های جراحی نیز استفاده می شود و میتواند بحران بهداشت و درمان را تشدید نماید



🔸تسکو (OTC: TSCDY) ، بزرگترین گروه سوپرمارکت های بریتانیا ، هفته گذشته به مقامات دولتی گفت که اگر اقدامی صورت نگیرد کمبود رانندگان کامیون در آستانه کریسمس منجر به خرید پرحجم ناشی از ترس خواهد شد.



قفسه های سوپرمارکت های نوشابه و آب گازدار در برخی نقاط خالی مانده است و تولیدکنندگان بوقلمون هشدار داده اند که در صورت تداوم کمبود دی اکسید کربن ، خانواده ها می توانند بدون ناهار سنتی بوقلمون در کریسمس باقی بمانند.



به عنوان یکی دیگر از نشانه های بدتر شدن جابجایی زنجیره تامین ، BP به دلیل عدم وجود گریدهای بدون سرب و دیزل ، که به دلیل کمبود راننده است ، برخی از ۱۲۰۰ پمپ بنزین بریتانیا را موقتا تعطیل کرد.



🔸 اسکالی به رادیو تایمز گفت: "نیازی نیست مردم بیرون بروند و خرید کنند."



وی در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس در حال بازگشت به زمستان نارضایتی است - اشاره به زمستان ۱۹۷۸-۱۹۷۹ که تورم و اقدامات صنعتی اقتصاد را در هرج و مرج قرار داد ، گفت: "ببینید ، این اصلا مربوط به دهه ۱۹۷۰ نیست."



بانک انگلستان اعلام کرد که تورم برای اولین بار در یک دهه آینده به طور موقت به بیش از ۴ درصد می رسد که عمدتا به دلیل قیمت انرژی و کالاها است.



سخنگوی تسکو گفت که گروه در حال حاضر از دسترسی خوبی برخوردار است هرچند که می گوید کمبود رانندگان منجر به "برخی چالش های توزیع" شده است. سوپرمارکت ها و کشاورزان از بریتانیا خواسته اند تا کمبود نیروی کار در مناطق کلیدی - به ویژه کامیون داران ، فرآوری و بسته بندی- که زنجیره تامین مواد غذایی را تحت فشار قرار داده است ، کاهش دهد



ترجمه اختصاصی پارسیس تحلیل

انتهای خبر

0
0