سهم گلچین
1402/04/03
22:08
تقویت شاخص دلار و کاهش قیمت‌ جهانی #مس ⭕️ طی  هفته گذشته قیمت جهانی مس با حدود 2 درصد کاهش در محدوده 8418 دلار ایستاد. طی هفته قبل نا اطمینانی از ...

تقویت شاخص دلار و کاهش قیمت جهانی #مس



⭕️ طی هفته گذشته قیمت جهانی مس با حدود ۲ درصد کاهش در محدوده ۸۴۱۸ دلار ایستاد. طی هفته قبل نا اطمینانی از آینده اقتصاد جهانی، داده‌های ضعیف‌تر از انتظارات اقتصاد چین و تقویت شاخص دلار بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق داد و فشار نزولی بر بازار کامودیتی افزایش یافت.



⭕️ در حال حاضر عدم قطعیت‌ها درخصوص اقتصاد جهانی، قیمت جهانی مس را به عنوان دماسنج اقتصاد با روندی نوسانی همراه کرده است و از ابتدای ۲۰۲۳ تا کنون نرخ این فلز در محدوده ۸ الی ۹ هزار دلار نوسان کرده است. در نمودار بالا رابطه معکوس قیمت جهانی فلز مس با شاخص دلار را مشاهده می‌کنید و در زمان کنونی روند نوسانی و با ثبات شاخص دلار مانع از ایجاد افزایش یا کاهش قیمت جدی در فلز مس شده است.



⭕️ در افق پیشروی مس انتظار می‌رود در بلندمدت تحقق افزایش نرخ بهره آمریکا در ادامه سال ۲۰۲۳ فشار عرضه را بر این فلز افزایش دهد ضمن اینکه طی هفته جاری قرار است بسته حمایتی دولت چین اعلام شود که می‌تواند شوک مثبت خوبی را در کوتاه مدت به بازارها وارد کند.



#بازارهای_جهانی



انتهای خبر

0
0