بااقتصاد
1400/11/02
15:32
مجوز فروش ۳۵ هزار میلیارد تومان سهام منقول و غیرمنقول دستگاه ها در بورس صادر شد

سخنگوی کمیسیوت تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: به دولت اجازه دادیم تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان سهام منقول و غیرمنقول خود را در شرکت‌های دولتی در بورس به فروش برساند ضمن اینکه بانک ها هم باید سه برابر تسهیلات را در حوزه عدالت و اشتغال تسهیلات بدهند.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: به روسای دستگاه‌ها و استانداران مجوز داده شده که اموال منقول و غیر منقول را پس از تایید کارگروه های استانی و مصوبه هیئت وزیران از طریق مزایده و حراج عمومی در بورس کالا و به صورت الکترونیکی به فروش برساند ضمن اینکه درآمد آن هم بایستی به صندوق عدالت و پیشرفت ایرانیان آورد شود.


رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امروز شنبه ۲ بهمن در نشست خبری اظهار داشت: کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد که مجوز لازم به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری داده شود تا آنها از محل واگذاری نفت و میعانات نفتی با نامه مکتوب این صندوق‌ها و بر اساس قیمت روز صادراتی این محموله ها واگذار شود.


وی همچنین گفت: دولت مکلف شد که ۲۱۹ هزار میلیارد تومان مستقیما برای حمایت صندوق بازنشستگی حمایت کند و ۹۰ هزار میلیارد تومان هم دولت از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیر بورسی از این صندوق حمایت کند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: لایحه دولت درباره سن بازنشستگی توسط این کمیسیون اصلاح و بند د تبصره ۲۰ لایحه بودجه مربوط به افزایش مدت خدمت به ۳۲ سال پیش از بازنشستگی حذف شد.


زارع افزود: درباره صندوق کارآفرینی امید هم که در لایحه بودجه دولت نام به صندوق پیشرفت و عدالت ایرانیان تغییر داده شده، مقرر شد که این صندوق در ۳۱ استان کشور دفتر تشکیل دهد.


وی خاطرنشان کرد: به روسای دستگاه‌ها و استانداران هم مجوز دادیم که اموال منقول و غیر منقول را پس از تایید کارگروه های استانی و مصوبه هیئت وزیران از طریق مزایده و حراج عمومی در بورس کالا و به صورت الکترونیکی به فروش برساند ضمن اینکه درآمد آن هم بایستی به صندوق عدالت و پیشرفت ایرانیان آورده شود.


سخنگوی کمیسیوت تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: به دولت اجازه دادیم تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان سهام منقول و غیرمنقول خود را در شرکت‌های دولتی در بورس به فروش برساند ضمن اینکه بانک ها هم باید سه برابر تسهیلات را در حوزه عدالت و اشتغال تسهیلات بدهند.


زارع تصریح کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند و ۵ سال و کمتر از آن از فعالیتشان می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصدی هستند.


وی گفت: کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند و ۵ سال و کمتر از آن از فعالیتشان می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصدی هستند.


زارع افزود: این مصوبه برای کارگاه هایی که بیش از ۵ سال و ۵ یا بیشتر کارگر دارند، این معافیت ۳ درصد کمتر است.


سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند.


زارع همچنین درباره نظر نهایی کمیسیون تلفیق درباره خرید سربازی گفت: دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود. خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور پیشنهاد یکی از نمایندگان بود که در کمیسیون تلفیق بیش از دو سوم رای موافق داشت.


وی تاکید کرد: از آنجا که نظر نیروهای مسلح در این مورد گرفته نشده، تاکید شده این مصوبه با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد. این مصوبه نهایی نیست و باید در صحن علنی و شورای نگهبان بررسی شود.


وی گفت: پیشنهاد خرید سربازی مشمولان داخلی به علت هزینه بالا، رای نیاورد./فارس


انتهای خبر

0
0