بتاسهم
1401/03/18
11:19
مجمع #سآبيك 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سيمان آبيك... ✅ در پیش بینی سود اولیۀ 211 تومانی، فروش یک دارایی مربوط به تهران ...

مجمع


#سآبیک



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان آبیک...



✅ در پیش بینی سود اولیه ۲۱۱ تومانی، فروش یک دارایی مربوط به تهران بتن مدنظر بود که با نظر هلدینگ این موضوع منتفی شد و منهای این موضوع، موفق به تحقق هدف شرکت شدیم.



✅ مسئله کمبود انرژی (برق و گاز) مشکل همه شرکتهای سیمانی است. در سال گذشته ۳ ماه قطعی کامل برق یا گاز و ۲ ماه محدودیت جدی تامین داشتیم. همچنین بدلیل موقعیت کارخانه، محیط زیست بهیچ وجه اجازه سوزاندن مازوت به ما نمیدهد.



✅ سیاست کلی شرکت پرهیز از سپرده گذاری بانکی است و همه وجوه نقد مازاد خود را صرف تهیه مواد اولیه و قطعات کردیم که با توجه به شرایط تورمی منفعت زیادی برای شرکت داشت. بهای تمام شده کاهش قابل توجهی داشته و برای سال آینده هم با توجه دپوی ۱.۵ میلیون تن مواد اولیه با قیمت پایین، صرفه جویی مناسبی داریم.



✅ ورود به بورس کالا باعث دریافت پول نقد و حذف تخفیفات و فروش اعتباری شده که اثر آن در کاهش هزینه مالی از ۱۱ درصد به ۱ درصد مبلغ فروش، بخوبی مشهود است.



✅ اختلاف ظرفیت کلینکر با سیمان بدلیل معطل ماندن آسیاب خریداری شده است که به دلیل مشکلات تحریمی از دانمارک به کشور منتقل نشده است. در صورت بهبود وضعیت روابط بین المللی، با رسیدن دستگاه ظرف ۲۴ الی ۳۰ ماه نصب و راه اندازی انجام شده و به ظرفیت ۵ میلیون تن می رسیم.



✅ برای اولین بار کوره ۸۵۰۰ تنی که در کشور مشابه ندارد را بدون حضور کارشناسان شرکت خارجی و با اتکای کامل به متخصصان شرکت تعمیر اساسی کردیم و تا امروز بدون هیچ مشکلی در حال کار است.



✅ با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید، بدهی ارزی شرکت با نرخ زمان گشایش ریالی و تعیین تکلیف شده است. نهایی شدن این امر مستلزم انجام تشریفاتی بین بانک مرکزی و بانک عامل تا صدور تاییدیه است که حل خواهد شد و مشکلی از این بابت متوجه شرکت نیست.



انتهای خبر

0
0