بورس نیوز
1402/11/23
16:36
تقلیل قیمت نفت به دنبال کاهش تنش‌های جنگ

ریسک‌های ژئوپلتیک از جمله ترس از گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در سراسر منطقه و اختلال بالقوه عرضه نفت در خاورمیانه هفته گذشته قیمت‌ها را حدود ۶ درصد افزایش داد. ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که چند روز پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد آتش بس از سوی حماس را رد کرد، حملاتی را به جنوب غزه انجام داده است که اکنون به پایان رسیده است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اینوستینگ: قیمت‌های نفت در معاملات آسیایی ابتدای هفته پس از اعلام اسرائیل در مورد "پایان" سلسله حملات در جنوب غزه کاهش یافت، که به طور کمی نگرانی‌ها در مورد تامین از خاورمیانه را کاهش داد.


بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، در ۸۱.۸۸ دلار در هر بشکه بسته شد، در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، در ۷۶.۵۳ دلار در هر بشکه در (۰۵:۲۰) به وقت گرینویچ بسته شد.


ریسک‌های ژئوپلتیک از جمله ترس از گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در سراسر منطقه و اختلال بالقوه عرضه نفت در خاورمیانه هفته گذشته قیمت‌ها را حدود ۶ درصد افزایش داد.


ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که چند روز پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد آتش بس از سوی حماس را رد کرد، حملاتی را به جنوب غزه انجام داده است که اکنون به پایان رسیده است.


اختلالات لجستیکی در دریای سرخ همچنان در صدر و مرکز نگرانی‌های سرمایه گذاران قرار دارد. آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اوایل روز دوشنبه اعلام کرد گزارشی مبنی بر حمله یک کشتی با دو موشک در جنوب المخا یمن دریافت کرده است.


شبه نظامیان حوثی در یمن که کنترل پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور را در دست دارند، از اواسط ماه نوامبر بار‌ها هواپیما‌های بدون سرنشین اعزام کرده و به سوی کشتی‌های تجاری موشک شلیک کرده اند.


آن‌ها می‌گویند این حملات پاسخی به اقدامات نظامی اسرائیل در غزه است. این کمپین حمل و نقل جهانی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به توقف سفره‌ای دریای سرخ و انتخاب مسیری طولانی‌تر و گران‌تر در سراسر آفریقا شده است.


در حالی که نگرانی‌های عرضه در خاورمیانه نسبتا افزایش یافته بود، اخبار‌های منتشره از سوی آمریکا برخی نگرانی‌ها را کاهش داد.


شرکت‌های انرژی آمریکایی، بهره وری دکل‌های نفت و گاز طبیعی را به بالاترین حد خود از اواسط دسامبر افزایش دادند که به طور بالقوه نشان دهنده افزایش تولید است. تولید داخلی هفته گذشته به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز بازگشته است.


به گفته یکی از مقامات فدرال رزرو، نگرانی‌های مربوط به تقاضا همچنان ادامه دارد و او علاقه‌ای به پیشنهاد کاهش نرخ بهره ندارد و به این ترتیب بر نگرانی‌ها در مورد مهار بیشتر تورم می‌افزاید. نرخ‌های بهره بالاتر رشد اقتصادی را کند می‌کند که تقاضای نفت را محدود می‌کند.


انتظار می‌رود ساعات تجارت در آسیا کم باشد، زیرا بیشتر مناطق از جمله چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی برای تعطیلات تعطیل هستند.


بازار‌های مالی چین برای تعطیلات سال نو میلادی تعطیل هستند و روز دوشنبه ۱۹ فوریه تجارت خود را ازسر خواهند گرفت. تجارت هنگ کنگ در تاریخ ۱۴ فوریه ازسر گرفته خواهد شد.


پایان مطلب


برچسب ها : نفت برنت بین الملل وست تگزاس جنگ

انتهای خبر

0
0