فارس نیوز
1399/10/29
13:58
تجمع سهامداران بانک مهر اقتصاد/ زیان قوامین را از حساب مهر اقتصاد برداشتند

تعدادی از سهامداران بانک مهر اقتصاد مقابل دفتر ارتباطات مردمی رییس قوه قضاییه دست به تجمع زدند؛ سهامداران این بانک با اعتراض به ارزش‌گذاری پایین دارایی بانک مهر اقتصاد خواستار ابطال مجمع عمومی و ارزیابی مجدد ارزش دارایی این بانک هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز بار دیگر برخی سهامداران بانک مهر اقتصاد در مقابل دفتر ارتباطات مردمی رییس قوه قضاییه تجمع کردند.


تجمع‌کنندگان بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ما سهامداران حقیقی بانک مهر اقتصاد اعتراض خود را نسبت به روند غیرقانونی ارزش‌گذاری غیرعادلانه سهام بانک در راستای ادغام در بانک سپه و برگزاری غیرقانونی مجمع فوق العاده ادغام اعلام داشته و از ریاست محترم قوه قضاییه صدور دستوری مبنی بر عدم ثبت صورت جلسه مجمع بانک مهر اقتصاد و بازگشت حقوق پایمال شده خود را خواستاریم.»




* حرف سهامداران بانک مهر اقتصاد چیست؟


یکی از سهامداران در این تجمع می‌گفت: ارزش دارایی‌های بانک بسیار بیشتر از رقم اعلام شده بود و به همان نسبت پول پرداختی به سهامداران چند برابر رقم فعلی باید افزایش یابد. ارزش دارایی‌های بانک بر مبنای قیمت‌های اسفند ماه ۱۳۹۷ محاسبه شده در حالی که مجمع عمومی بانک در ۱۲ خرداد ۹۹ برگزار شده است.


وی افزود: مثل این می‌ماند که شما ماشین‌ تان را بفروشید و خریدار بر مبنای قیمت سال ۹۷ به شما پول بدهد. این هیچ منطقی ندارد و قطعا حقوق سهامدار با این کار پایمال شده است.




یک سهامدار دیگر هم با اشاره به وضعیت بانک مهر اقتصاد و بانک قوامین، گفت: بخش زیادی از ارزش دارایی‌هایی بانک مهر اقتصاد را به خاطر زیان‌های بانک قوامین برداشتند و با ارزش کمتری محاسبه کردند. این حق سهامدار است که ارزش واقعی سهامش را دریافت کند.


یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع به ارزش سهام خریداری شده توسط بانک اشاره کرد و گفت: بانک مهر اقتصاد سهامدار چند شرکت بزرگ بورسی مانند فولاد مبارکه بود که ارزش سهام این شرکت از اسفند ۹۷ تاکنون بیش از ۴ برابر شده است ولی محاسبه همه این دارایی‌ها براساس قیمت‌های اسفند ۹۷ است.


سهامدار دیگر حاضر در این تجمع به شکایت تعدادی از سهامداران به قوه قضاییه اشاره کرد که پیگیری‌ها از این ناحیه به نتیجه‌ای نرسید.




به گزارش فارس، در این تجمع که به صورت آرام و بدون سر دادن شعار برگزار شد، خواسته مشخص افراد حاضر در تجمع، ابطال مجمع عمومی و ارزیابی مجدد دارایی‌های بانک مهر اقتصاد بود.


سهامداران بانک مهر اقتصاد همچنین امروز در مقابل سازمان بورس نیز تجمع جداگانه‌ای با همین محورها برگزار کردند.


به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری در سامانه فارس من نیز مطالبه‌ای را با ۵۴۰۰ امضا با عنوان « ضرورت ارزش‌گذاری منصفانه بانک مهر اقتصاد » به ثبت رسانده‌اند و خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.


ثبت‌کنندگان این سوژه نوشته‌اند: «طبق بند هفت صفحه ۷۲ گزارش هیات کارشناسان رسمی دادگستری مربوط به ارزش‌گذاری بانک مهر اقتصاد، تعیین ارزش ویژه کل و ارزش ویژه هر سهم شرکت در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ آمده است، سوال ما این است اگر ارزش ویژه در این تاریخ انجام شده و برآورده شده، چرا بلافاصله بعد از محاسبه این ارزش‌گذاری، مجمع ادغام تشکیل نشده بود و با سهامداران تسویه نکرده‌اند، حال که یک سال و سه ماه از این تاریخ گذشته است، آیا باید بپذیریم که براساس قیمت‌گذاری یک سال و سه ماه پیش این ارزش‌گذاری انجام و با سهامداران تسویه شود؟


نکته بسیار مهم اینجاست که در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ اضافه ارزش شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط کارشناسان محترم دادگستری برآورد گردیده است، این در حالی است که این شرکت مالک ۱۲ درصد شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ۲۰ درصد آلومینیوم ایرانا یرالکو، ۱۰۰ درصد نیروگاه کازرون و مالک ۶۷ درصد سهام شرکت تراکتورسازی ایران است، اگر صرفا همین سه شرکتی که گفته شد را مبنای ارزش‌گذاری قرار دهیم، ارزش‌گذاری این سه شرکت با توجه به اینکه قیمت خودشان یا مشابه خودشان در بازار سرمایه وجود دارد. اضافه ارزش شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌کند.»


انتهای پیام/



انتهای خبر

0
0