آکادمی هلاکوئی
1401/01/19
22:40
همکاری موسسه CLabs با eCurrency برای ادغام CBDCها با دیفای

شرکت CLabs، سازمان توسعه اکوسیستم Celo، روز جمعه…

شرکت CLabs، سازمان توسعه اکوسیستم Celo، روز جمعه گفت که با eCurrency، ارائه‌دهنده فناوری که بانک‌های مرکزی را قادر می‌سازد ارزهای دیجیتال (CBDC) صادر کنند، کار خواهد کرد.


بر اساس بیانیه مطبوعاتی، بانک‌های مرکزی که در حال آزمایش یا راه‌اندازی CBDC هستند، از طریق این مشارکت، می‌توانند از بلاکچین Celo برای دسترسی کاربران نهایی به محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کنند.


طبق وب‌سایت Celo، بلاکچین Celo به دارایی‌های دیجیتال بومی و غیربومی (رمزارزها و CBDC) اجازه می‌دهد آزادانه در بین دستگاه‌ها، اپراتورها و کشورها گردش کنند. بلاکچین از شماره تلفن برای کلیدهای عمومی استفاده می کند و یک توکن با ارزش پایدار صادر می کند.


eCurrency بانک‌های مرکزی را قادر می‌سازد تا ابزارهای CBDC را با رعایت چارچوب های قانونی موجود برای واسطه‌های مالی صادر کنند. در سال ۲۰۲۱، eCurrency با بانک جامائیکا بر روی پایلوت CBDC جامائیکا (Jam-Dex) کار کرد. طبق وب‌سایت این شرکت مستقر در ایرلند، از فناوری رمزنگاری متقارن دیجیتال برای بانک‌های مرکزی استفاده می‌کند تا CBDCها را به طور ایمن و کارآمدتر صادر و توزیع کند.


تیم مورتون، مدیر اجرایی cLabs در این بیانیه گفت: “پس از اینکه دیدیم Celo چگونه فرصت‌های جدیدی را برای کاربران نهایی فراهم کرده است، مانند دسترسی به وام و پس‌انداز، طبیعی است که cLabs موارد استفاده را برای CBDCها گسترش دهد.”


بنیاد سلو در کنفرانس خود در اوایل هفته در بارسلونا، “Connect the World” را اعلام کرد که یک کمپین ۲۰ میلیون دلاری برای ایجاد انگیزه برای توسعه رمپ های با کیفیت بالا سلو در سطح جهان است. توکن CELO طی ۳۰ روز گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و در اوایل هفته در جریان رویداد Celo Connect پروتکل در بارسلونا نیز افزایش یافت.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0