دنیای اقتصاد
1400/03/04
11:29
مذاکرات ایران و عربستان 🟡 تغییر لحن ولیعهد عربستان سعودی در قبال ایران و برگزاری چند نشست دوجانبه میان دو کشور، خوش‌بینی‌ها نسبت به گذار از منازعه...

مذاکرات ایران و عربستان



🟡 تغییر لحن ولیعهد عربستان سعودی در قبال ایران و برگزاری چند نشست دوجانبه میان دو کشور، خوش‌بینی‌ها نسبت به گذار از منازعه و تنش میان ایران و عربستان را افزایش داده است.



🟡 شرایط، لوازم و بسترهای فراهم‌کننده گذار از منازعه به رقابت میان جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی منوط به تحقق چه متغیرها و فعل و انفعالاتی است؟ آیا تهران و ریاض با توجه به موانع موجود می‌توانند به یک چارچوب مذاکراتی برسند؟ و حد معقول انتظارات از این روند مذاکراتی شکل گرفته کجاست؟



🟡 به اعتقاد کارشناسان تا زمانی که طرفین این روند مثبت را تبدیل به یک چارچوب مذاکراتی ناظر بر حل مسائل و مشکلات فی مابین نکنند، نمی‌توان به گذار از منازعه و تنش به رقابت همکاری‌جویانه خوش‌بین بود.



🟡 به اعتقاد آنها تنها با تغییر شرایط منطقه‌ای، کاهش سطح فشارها از سوی آمریکا و تثبیت موقعیت محمد بن‌سلمان در ساختار قدرت عربستان، یعنی همان علل و عواملی که او را در فضای کنونی به سمت باز کردن باب گفت‌وگو با تهران ترغیب کرده است، احتمال بازگشت تهران و ریاض به فضای تنش و منازعه وجود دارد...👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/۰۶۲۱۴۴

انتهای خبر

0
0