مبین تحلیل
1399/12/21
16:13
📌#بازار_کالا #آلومینیوم 🔰خلاصه ای وضعیت بازار جهانی آلومینیوم #فایرا #فنوال 🔸 مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی آلومینیوم در هفته‌های اخیر قیم...

📌#بازار_کالا #آلومینیوم


🔰خلاصه ای وضعیت بازار جهانی آلومینیوم



#فایرا #فنوال



🔸 مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی آلومینیوم در هفته‌های اخیر قیمت کاهشی دلار و افزایش قیمت جهانی آلومینیوم ناشی از کاهش عرضه چین بوده است.


🔸 هم اکنون قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن ۲۱۹۶.۵ دلار بر تن است که از ابتدای سال میلادی شاهد ۷ درصد افزایش بوده است. با وجود عقب نشینی مس از سقف ۹۰۰۰ دلار آلومینیوم هنوز در مقابل رسیدن به قیمت ۲۰۰۰ دلار مقاومت دارد. افزایش تقاضای چین همزمان با پایان سال جدید این کشور باعث تقویت این فلز شده است. عامل دیگر کاهش موجودی بورس کالای لندن به کمترین میزان دو ماه گذشته است. پتانسیل ورود پول به بازار آلومینیوم همچنان وجود دارد که تقویت کننده چشم انداز قیمتی است.


🔸 از سوی دیگر پس از یک دوره کاهشی در تقاضا در سال ۲۰۲۰ که رو به بهبود رفته است، باید افزایش هزینه حمل و کاهش تولید چین به دلیل محدودیت‌های گسیل کربن در جو را هم مدنظر قرارداد که به جدیت توسط دولت چین دنبال می‌شود. در برخی مناطق چین گسترش ظرفیت فلزات همزمان با افزایش نرخ انرژی برق با محدودیت مواجه شده است که خود حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده تولیدی آلومینیوم است. مناطق شمالی چین برق خود را از سوخت زغال سنگ تامین می‌کنند و به نظر این صنایع باید به مناطق دیگر جا به جا شوند که در یک افق زمانی میان مدت کاهش عرضه را در پی خواهد داشت.


✅ میانگین قیمت پایه محصولات آلومینیوم در دو هفته گذشته برابر سقف تاریخی ۵۴۹۰۰ تومان بوده است و ۱۲۰۰۰ تن عرضه شد که ۷۸۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. هر چند در هفته گذشته تنها ۲۵۰۰ تن معامله شد اما نااطمینانی همچنان وجود داشته و می‌تواند موجب تقویت تقاضا و قیمت در بورس کالا شود.


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0