سهامیاب - آموزش بورس
1399/03/06
11:27
🔴👈👈غول‌های استارت‌آپی در پارکینگ "بورس" 📌امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در گفت‌: 🔸👈در حال حاضر ۷ شرکت حوزه IT و ۴ شرکت حوزه ارتباطات مهیای ورود ب...

🔴👈👈 غول‌های استارت‌آپی در پارکینگ "بورس"


📌امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در گفت:


🔸👈در حال حاضر ۷ شرکت حوزه IT و ۴ شرکت حوزه ارتباطات مهیای ورود به بازار سرمایه بوده و در مرحله شورای پذیرش هستند.


🔸👈از بین این شرکت ها می توان به "دیجی کالا" ، "تپسی" ، "کافه بازار" ، و "شیپور" در حوزه IT (که در بازار هدف عرضه خواهند شد) و نیز " آسیاتک " در حوزه ارتباطات اشاره کرد.


شرکت آسیاتک


در فاز اول، غول‌های استارت‌آپی در بازارسرمایه عرضه خواهند شد؛ ولی در مرحله بعدی، قرار است است ارت‌آپ‌های کوچک‌تر هم از مزایای حضور در بازارسرمایه برخوردار شوند. حداقل سرمایه برای پذیرش استارت‌آپ‌ها در تابلوی هدف ۱۰میلیارد تومان بوده و این شرط امکان حضور را برای استارت‌آپ‌های کوچکتر هم فراهم می‌کند.


🔸👈 نکته اینجاست که بسیاری از استارت‌آپ‌های کوچکتر از ابتدای فعالیت خود، با استانداردهای مناسب اداری تطابق نداشته‌اند؛ مثلا با حسابرسان رسمی کار نکرده و گزارش‌های مالی و مالیاتی چندان دقیقی ندارند. در هر حال ورود این غول‌ها این چشم‌انداز را برای کوچک‌ترها نیز ایجاد می‌کند تا از ابتدا استانداردهای مالی و حسابرسی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.


🔸👈 همچنین چند استارت آپ کوچکتر هم در حال حاضر پتانسیل ورود به بازار سرمایه را دارند و امیدواریم شرایطی فراهم گردد که این بازار، توسعه یابد و پذیرای تعداد بیشتری از شرکت های استارت آپی باشیم.


انتهای خبر

0
0