آتی کالا
1400/06/28
22:48
قیمت زعفران در سال زراعی جاری به جایگاه اصلی خود باز می گردد/«اوسک» نقشه راه مسیر پرپیچ‌وخم زعفران ایران 🔹امروز باید وضعیت زعفران ایران و زعفران‌ک...

قیمت زعفران در سال زراعی جاری به جایگاه اصلی خود باز می گردد/«اوسک» نقشه راه مسیر پرپیچ‌وخم زعفران ایران



🔹امروز باید وضعیت زعفران ایران و زعفران‌کاران کشور به اصلی‌ترین دغدغه تمام فعالان زنجیره ارزش زعفران تبدیل شود ، پسته و خاویار را چین، انار را آمریکا و چین، بادام را اسپانیا و فندق را ترکیه به نام خود به ثبت رسانده درحالی‌که ما اعتقاد داریم زادگاه تمام این محصولات در ایران بوده و حتی جای تاسف دارد که رقبا زعفران ایران به دنبال این هستند که زعفران را به یونان نسبت داده و همچنین هند به دنبال ثبت این محصول ارزشمند به نام کشور هند است.



🔹آیا وقت آن نرسیده ازاین‌گونه رفتارهای تخریب‌گرایانه دست برداشته و با همدلی، تعامل و هم‌افزایی به دنبال صیانت از طلای سرخ ایران و در جهت حفظ مالکیت کشور در این حوزه کوشا باشیم؟ آیا وقت آن نرسیده کمی دست از منافع شخصی خود کشیده و نیم‌نگاهی به معیشت کشاورزان و زعفران‌کاران نیز داشته باشیم؟ آیا زمان آن نرسیده که به‌جای مخالفت با ایده‌ها و نوآفرینی‌ها در جهت حمایت آن‌ها گام برداشته و اندکی نیز به فکر سلامت جامعه و کشور باشیم؟ تولید اخبار ناامیدکننده و کذب تنها موجب بروز ناامیدی در میان زعفران‌کاران شده و ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره طلای سرخ ایران وارد می‌کند. آیا وقت آن نرسیده دست ازاین‌گونه فعالیت‌های تفرقه‌انداز و بازی‌سازی‌های ضدرسانه که موجب پریشانی کشاورز و جامعه محلی می‌شود دوری بجویند؟



🔹شورای مشورتی و حامیان سازمان اوسک این نوید را به تمام کشاورزان و زعفران‌کاران می‌دهند که تا روزی که آخرین دانه زعفران در خاک ایران رشد می‌کند با تام قدرت در جهت صیانت از ارزش زعفران ایران و حمایت از کشاورزان و مالکان اصلی طلای سرخ کشور تلاش می‌کنند.




@atikalapublic

انتهای خبر

0
0