ایبنا
1402/03/17
18:53
دوران رفاه آلمان رو به پایان است

بزرگترین اقتصاد اروپا ممکن است شاهد رشد محدود ۱ درصدی سالانه برای چندین دهه باشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، وب‌سایت آمریکایی «بلومبرگ» از بحران‌های اقتصادی در آلمان صحبت می‌کند و می‌گوید بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا ممکن است شاهد رشد محدود ۱ درصدی سالانه برای چندین دهه باشد.



وب سایت آمریکایی «بلومبرگ» امروز چهارشنبه گزارشی با عنوان «کمبود بیکاری در آلمان و رشد در معرض خطر» منتشر کرد.



بر اساس مدل ارائه شده توسط یک موسسه تحقیقاتی دولتی آلمان، طبق گزارش بلومبرگ، رشد نیروی کار این کشور با ۴۷ میلیون نفر متوقف خواهد شد.



این گزارش می‌افزاید که آن لحظه نشانه یک چرخه اقتصادی فوق العاده خواهد بود که کشوری را که در اثر جنگ ویران شده بود به یک نیروگاه صنعتی و یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان تبدیل کرد.



به گفته این سایت، دورانی که نسل‌های متوالی آلمانی‌ها استاندارد‌های زندگی خود را به دلیل گسترش مداوم نیروی کار بالا می‌بردند رو به پایان است.



بلومبرگ افزود، بدون تغییر عمده، نیروی کار آلمان در سال‌های آینده به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند، فشار‌های تورمی را افزایش می‌دهد و چالش‌های سختی را برای شرکت‌های تولیدی مانند شوکو که ستون فقرات بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را تشکیل می‌دهند، ایجاد می‌کند.



طبق همین سایت، در یک دهه آینده، عرضه نیروی کار به میزان ۳ میلیون نفر یا ۷ درصد کاهش می‌یابد، مگر اینکه آلمانی‌های بازنشسته با هجوم زیادی از مهاجران جایگزین شوند.

انتهای خبر

0
0