دنیای اقتصاد
1400/04/02
10:04
اینترنت ماهواره‌ای پاییز می‌آید 🟣 اینترنت ماهواری حالا به گفته مسوولان شرکت استارلینک در ماه سپتامبر (بین شهریور- تا مهر) عرضه جهانی می‌شود. این ب...

اینترنت ماهواره‌ای پاییز می‌آید



🟣 اینترنت ماهواری حالا به گفته مسوولان شرکت استارلینک در ماه سپتامبر (بین شهریور- تا مهر) عرضه جهانی می‌شود. این به معنی آماده بودن ارائه سرویس و شبکه این شرکت پرسروصدای متعلق به ایلان ماسک است.



🟣 تست‌های اولیه کاربرانی که نخستین دسترسی به اینترنت استارلینک را تجربه کرده بودند نشان می‌داد سرعت اینترنت در این شبکه حتی از آنچه مسوولان آن وعده داده‌اند هم بیشتر است.



🟣 حالا Gwynne Shotwel رئیس هیات‌مدیره استارلینک گفته است در پاییز امسال شاهد این سرویس در کشورهای مختلف خواهیم بود و البته این شرکت باید نظر مساعد نهاد سیاستگذار مقررات و استانداردهای مربوط به ارائه سرویس را در کشورهای مختلف جلب کند.



🟣 این شرکت ۱۸۰۰ ماهواره متعلق به شبکه را در مدار زمین قرار داده و به محض اینکه همه این ماهواره‌ها به مدار عملیاتی وارد شوند پوشش سراسری استارلینک کامل خواهد شد و این اتفاق در ماه سپتامبر می‌افتد.



🟣 استارلینک قرار است ۱۲ هزار ماهواره را با هزینه ۱۰ میلیارد دلار به فضا بفرستد و هم‌اکنون نیز نسخه بتای این سرویس در ۱۱ کشور جهان برقرار است.



🟣 اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از نوع اینترنت ثابت است. به این معنی که این سرویس نیاز به یک‌بار خرید روتر و دیش و همچنین اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری دارد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/z۹۳۲۲۰



انتهای خبر

0
0