اقتصاد آنلاین
1400/01/21
15:56
📌افزایش ١٢.١درصدی قیمت مرغ در اسفند ماه / موز رکوردار افزایش قیمت در یکسال گذشته براساس گزارش مرکز آمار: 🔹از ٥٣ قلم خوراکی منتخب، تعداد ٣٩ قلم، در...

📌افزایش ۱۲.۱درصدی قیمت مرغ در اسفند ماه / موز رکوردار افزایش قیمت در یکسال گذشته



براساس گزارش مرکز آمار:


🔹از ۵۳ قلم خوراکی منتخب، تعداد ۳۹ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور (۴۸,۷ درصد) داشته‌اند.


🔹 از میان کالاهای خوراکی موز با بیش از ۱۹۸ درصد، بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته تجربه کرده‌است.


🔹برنج خارجی درجه یک، ۱۵۰، روغن نباتی ۱۴۶.۶ و مرغ ماشینی ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.


🔹در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با ۵,۴ درصد و "رشته آش" با ۲.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


🔹همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام "مرغ ماشینی" با ۱۲,۱ درصد،"گوشت گوسفند" با ۵.۵ درصد و"ماهی قزل آلا" با ۵.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


🔹در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن مایع" با ۷,۹ درصد، "روغن نباتی جامد" با ۴.۲ درصد و "شیر پاستوریزه" با ۲.۳ درصد بوده است. همچنین در این گروه "تخم مرغ" ۴.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.


🔹در گروه میوه و خشکبار نیز، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "هندوانه" با ۴۲,۰ درصد، "انار" با ۱۴.۱ درصد و "لیمو ترش" با ۱۳.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.


🔹گفتنی است که در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "شکر" با ۷,۹ درصد و "قند" با ۷.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

انتهای خبر

0
0