بورس۲۴
1399/10/05
16:55
بانک سپه بزرگترین بانک کشور شد

معاون نظارت بانک مرکزی، میزان سرمایه بانک سپه و پنج موسسه ادغامی را نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی و از آن به عنوان بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران نام برد.

بورس۲۴ : معاون نظارت بانک مرکزی، میزان سرمایه بانک سپه و پنج موسسه ادغامی را نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی و از آن به عنوان بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران نام برد.


بنا به اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، فرهاد حنیفی در خصوص ادغام پنج موسسه و بانک مربوط به نیروهای مسلح با بانک سپه گفت: ادغام بانک مهراقتصاد، بانک قوامین، بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان موسسه مالی و اعتباری کوثر در تاریخ ۳۰ آذر ماه به نتیجه رسید و با ادغام این شعب، تعداد نیرو‌های انسانی بانک سپه از حدود ۱۵ هزار نفر به حدود ۵۰ هزار نفر افزایش یافت.


طبق توضیحات معاون نظارت بانک مرکزی تعداد شعب پنج بانک ادغامی و بانک سپه حدود چهار هزار و ۸۰۰ مورد بود که مقرر شد قبل از ادغام هرکدام از این بانک‌ها ۱۰ درصد شعب خود را کاهش دهند و پس از ادغام نیز بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود داشت و محل استقرار شعب، اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار گیرد.


وی با تاکید بر اینکه نیرو‌های انسانی بدون هیچ مشکلی در بانک سپه مشغول فعالیت شدند گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده بر روی بانک‌های مشمول طرح ادغام از لحاظ سپرده پذیری، تسهیلات و خدمات ارایه شده از سوی آن‌ها به مردم، مقرر شد چندین کار به صورت همزمان عملیاتی شود و سرویس‌دهی، خدمات‌دهی این بانک‌ها و فعالیتشان در شبکه بانکی بدون هیچ خللی تداوم یابد و عملا مردم احساس کنند که شبکه شعب به صورت کامل در اختیارشان است.


طبق توضیحات حنیفی در این پنج موسسه روند‌های اصلاحی، کاهش نرخ سپرده و اجرای دستورالعمل‌های بانکی به صورت جدی دنبال شد و انحرافات این بانک‌ها در عملکرد نیز در مسیر اصلاح قرار گرفته است و با ادغام این شعب، بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران با سپرده نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان تشکیل شده است که تقریبا حدود ۵۰ درصد از بانک بعدی که همان «بانک ملی» است فراتر قرار می‌گیرد.


منبع: میزان


انتهای خبر

0
0