بورس پرس
1402/12/22
11:55
انتظار سوددهی تلگرام در سال ۲۰۲۵ و احتمال عرضه اولیه سهام در بورس آمریکا

بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با انتظار سوددهی در سال ۲۰۲۵ از احتمال عرضه اولیه سهام در بورس آمریکا در آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پاول دورف به فایننشال تایمز گفت: تلگرام بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد و از طریق تبلیغات و هزینه اشتراک، صدها میلیون دلار درآمد به جیب می‌زند. سرمایه‌گذاران به تلگرام مبلغی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار پیشنهاد دادند و این شرکت احتمالا در آینده سهامی عام خواهد شد.


وی افزود: دلیل اصلی شروع کسب درآمد مستقل ماندن است. عرضه اولیه سهام در بورس آمریکا ابزاری برای دموکراتیک کردن دسترسی به ارزش‌های تلگرام است. تلگرام دو سال پیش اشتراک پریمیوم را راه‌اندازی کرد و ظرف چند ماه تعداد کاربران از مرز یک میلیون رد شد. با راه اندازی این اشتراک تلگرام به درآمد‌های چند صد میلیون دلاری رسید. این پیام‌رسان برخی تبلیغات را در کانال‌ها نمایش می‌دهد و قصد دارد به‌زودی اشتراک درآمد تبلیغاتی با صاحبان کانال را راه‌اندازی کن.


دورف ادامه داد: هزینه‌های سالانه برای هر کاربر فعال ماهانه در تلگرام کمتر از ۷۰ سنت است. این اپلیکیشن قرار است در سال ۲۰۲۴ فرایندهای مدیریت محتوا در این اپلیکیشن را بهبود ببخشد و از ساز و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کند. تا وقتی خط قرمزها زیر پا گذاشته نشده، نباید مردم را به دلیل شیوه بیان عقاید کنترل کرد. هر عقیده‌ای باید به چالش کشیده شود وگرنه به‌سرعت به ورطه تمامیت‌خواهی فرو خواهیم افتاد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0