بورس پرس
1400/10/06
12:10
وعده راه اندازی صندوق جدید دولتی با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی

معاون اقتصادی وزیر نیرو از راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت ایران با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی و استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن بختیار در جلسه با مدیران صنعت آبفا با اشاره به ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: اساسنامه این صندوق توسط دولت تدوین شده و منابع آن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که از بخش ملی و استانی تامین خواهد شد.


وی افزود: منابع این صندوق در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در وزارت نیرو در دو بخش ارتقای بهره‌وری آب و توسعه استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد شد.


این معاون ادامه داد: از دیروز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شروع شده که امید است شرایط مناسبی در بخش آب و آبفا رقم خورد. رشد بودجه عمومی سال آینده نسبت به سال جاری بسیار پایین بوده و سیاست انقباضی در مورد اعتبارات هزینه‌ای اعمال شده است. تقویت اعتبارات استانی در جهت تمرکز زدایی و توجه به قابلیت‌های استان‌ها مبتنی بر برنامه آمایش سرزمین، تجمیع اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات به‌منظور افزایش اختیارات وزرا برای کمک به تمرکز و تصمیم‌گیری وزارتخانه‌های مربوطه ، ساماندهی و ادغام طرح‌های موازی در جهت حذف هزینه‌های غیر ضروری و تعدد طرح‌ها جزو همین رویکردها است.


بختیار گفت: ۲۸۳ طرح آب و آبفا از مجموع ۶۱۶ طرح به استان‌ها واگذار شده و بخشی از اعتبارات هم در ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۱ متمرکز شده که شامل مابه تفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب و برق، تامین آب، آبرسانی اضطراری به شهرها و روستاها با اولویت مشارکت بخش غیردولتی است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0