اخبار سایت بورس تهران
1400/07/03
15:11
در شهریور ماه رقم خورد: عبور ارزش معاملات بورس تهران از ۲۰۳۶۹۵۰ میلیارد ریال

در پایان معاملات شهریورماه ۱۴۰۰ شاخص کل نسبت به مرداد ماه ، ۵۲ / ۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران و به نقل از مدیریت آمار و اطلاعات، در پایان معاملات شهریورماه ۱۴۰۰، شاخص کل با ۱۲۹۰۹۸ واحد کاهش نسبت به مردادماه ۱۴۰۰، به رقم ۱۳۸۶۴۵۱ واحد رسید که ۵۲ / ۸ درصد کاهش را نشان می دهد.


شاخص بازار اول با ۱۲۰۱۳۵ واحد کاهش به رقم ۱۰۲۴۵۲۴ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۱۸۰۴۵۲ واحد کاهش عدد ۲۷۶۴۸۳۵ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۵۰ / ۱۰ درصد و ۱۳ / ۶ درصد کاهش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.


همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۰۵۳۱ واحد کاهش روبرو شد و به رقم ۴۱۵۴۹۹ واحد رسید و با ۷۱ / ۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه شد.


در سومین ماه از تابستان ۱۴۰۰، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۰۳۶۹۵۰ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به مرداد ماه ۱۴۰۰، ۴۰ / ۸۷ درصد افزایش یافته است.


در ضمن تعداد ۲۴۱۴۰۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳۰ میلیون و ۳۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۸ / ۷۶ درصد افزایش و ۴۵ / ۱۲۰ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.


این درحالی است که تعداد ۲۰۹۲۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۴۰۶۶۹۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۵۵ / ۶۵ درصد و ۲۷ / ۱۰۷ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.


در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۴۰ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۳۹۵۶۲ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب ۴۷ / ۸۴ درصد و ۸۰ / ۸۱ درصد افزایش نسبت به مرداد ماه داشته است.


همچنین در بازار مشتقه، تعداد بیش از ۸۷ میلیون قرارداد به ارزش ۱۶۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۴۹ / ۸۲ درصد و ۳۸ / ۱۵۵ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.


علاقه مندان برای مشاهده کامل گزارش اینجا را کلیک کنند.


انتهای خبر

0
0